Hlavní obsah

Snad už jsem si smůlu vybral, věří Tomeček

Po nezdařeném loňském ročníku, kdy pro Tomáše Tomečka skončila Rallye Dakar ještě na evropském kontinentu, se potíže v úvodu slavné soutěže nevyhnuly českému pilotovi kamiónu Tatra ani letos. "Letos se vzdávám cílů a ambicí. Ale chci odvést kvalitní práci," říká Tomeček v rozhovoru pro Právo.

Foto: www.lrt.cz

Tomáš Tomeček poprvé startoval na Rallye Dakar v roce 1995 jako navigátor Karla Lopraise.

Článek

Loni jste měl smůlu, když jste po havárii odpadl už v evropské části soutěže. Jak to poznamenalo plány pro tento ročník?Jsem rád, že vůbec stojím na startu. Úžasné je, že se nám podařilo auto opravit a dát do pořádku natolik, abychom si mohli troufnout na cestu do Dakaru.

Jste hodně nažhavený?Letos se vzdávám cílů a ambicí. Ale chci odvést kvalitní práci.

Ani tentokrát se vám nevyhnuly problémy už v Portugalsku...Hned v úvodní etapě jsme museli vyměnit poškozený disk kola. Minuli jsme jednu kontrolu, která byla kousek od místa, kde jsme opravovali. Hned z toho bylo sto minut. Snad už jsme si tím smůlu vybrali.

Tatry byly vždy špičkovými vytrvalci. Mají ještě šanci při současném trendu sprinterského maratónu?Především jsme byli vytrvalci s výbornými výsledky za málo peněz. V celé historii účasti tatrováků v rallye Dakar jsme neměli k dispozici rozpočet srovnatelný s největšími soupeři. Musíme si vystačit s jedním asistenčním vozem, nemůžeme si dovolit další mechaniky v letadle, také naše příprava je omezená možnostmi.

Takže máte ještě při současném trendu naději na výraznější úspěch?Musíme se přizpůsobit. Ale chce to sehnat víc peněz. Jednou v roce jedu Dakar, a to je příliš málo. Svezl jsem se v Maroku a měl jsem z toho dobrý pocit, protože jsme vyhráli kategorii kamiónů. Ale chtělo to jet ještě další soutěže. Každý závodník se potřebuje vyjezdit.

Vyhovuje současný charakter tratě kopřivnickým tatrám?Vyhovuje mi to, že jsem tady. Všemu ostatnímu se přizpůsobím. Je to pro mě práce, která mě živí. A to, co mě čeká, budu řešit jen ze dne na den. Nestresuji se. Konkurence je silná. Máme proti sobě špičkový tým Kamazu, stále silnější je MAN, jdou do toho tovární týmy. To je signál pro Tatru, aby zvážila, zda se chce v maratónech dál prezentovat. Podporu máme, bez ní by to ani nešlo. Ale pro dobrý výsledek by to chtělo ještě něco navíc.

Jedete už dvanáctý ročník. Jakou roli hrají zkušenosti?Tady na Dakaru obrovskou. Kdo má zkušenosti, ten umí číst trať a předvídat. Je to velmi důležitý předpoklad úspěchu.

Reklama

Související témata: