Článek
K této doměnce ho vede především počet startujících. "Organizátoři na maximum rozšířili startovní pole, v němž je třicet procent nováčků. Nemohou si dovolit, aby došlo někde ke komplikacím a trať se jim například ucpala. Dalším důvodem je kalendářní zkrácení soutěže proti minulosti o dva dny. Důvodem byl pozdější start z Lisabonu a nutnost dojet do Dakaru v neděli, protože to je požadavek senegalské vlády."
Letošní soutěž na africkém kontinentu rozdělil Kalina do tří úseků: "Marocká část je náročná horským terénem, mauritánská naopak klasickou pouští. Tady se pojedou dlouhé etapy a mohou se dít věci, protože dvakrát se bude nocovat bez asistence doprovodů a mechaniků. To mohou být rozhodující okamžiky celé soutěže," míní navigátor.
Poslední část vede v někdy řidším, jindy hustším porostu. "V té poslední fázi se musí jet hodně opatrně a technicky. Pro kamióny tam jsou hodně zrádné terény, z pohledu motocyklistů i nebezpečné. Nic se tu už nedá vyhrát, ale naopak vše ztratit," tvrdí Kalina s tím, že pořádné "špeky" si nechávají organizátoři na 30. ročník, který se jede příští rok.
"Dakar je hodně o bezpečnosti. Snížila se povolená rychlost na trati i v obcích. Třetí porušení znamená vyloučení a následuje po pokutě a trestných minutách. Jezdcům také přibyla spousta přístrojů. Motocyklisté mají na řídítkách sedm bedniček propojených dráty. Jejich pronájem stojí dva tisíce eur a je povinný. Tyto přístroje okamžitě určí přesnou polohu závodníka, takže pomoc se k němu dostane rychleji," chválí bezpečnostní vybavení Kalina.