Hlavní obsah

Drsná dámská jízda v dunách

VARZAZÁT

Nejdrsnější soutěží světa je nazývána Rallye Dakar. Většinou je tohle motoristické dobrodružství spojováno s muži, ale v posledních letech se stalo už tradicí, že se o pokoření afrických etap snaží i ženy. Při letošním startu v Lisabonu jich bylo na soutěžních strojích celkem čtrnáct.

Článek

Stálicí je 44letá řidička Jutta Kleinschmidtová. Rodačka z Kolína nad Rýnem se může pochlubit úspěchy v závodech cross country, a dokonce vítězstvím v Rallye Dakar za volantem mitsubishi v roce 2001. Milovnice létání a počítačů byla první ženou v roli vítězky etapy na dakarské rallye (1997) i vedoucí závodnicí průběžného pořadí (1999). Po několika letech u Volkswagenu se před letošním startem rozhodla přestoupit k týmu X-Raid BMW.

Letos se drží v první desítce průběžného pořadí. "Už v minulém ročníku se ukázalo, že BMW je pro tuhle soutěž výborné," vypráví Kleinschmidtová. Pranic jí radost nezkazily ani trable hned v první africké etapě. "Vždy platí, že závodit se začíná, až když opustíme Evropu. My jsme zapadly do díry a pak musely hasit velbloudí trávu, která pod autem chytla. Stálo nás to čtvrt hodiny, ale tady se teprve bude závodit," říká německá závodnice, jejíž navigátorkou je Tina Thörnerová. Tu mohou čeští fanoušci motorsportu znát z působení u týmu Škoda Motorsport.

K protřelým závodnicím patří i francouzská motorkářka Ludivine Puyová na KTM. Loni dlouho vládla ženské kategorii, ale pak si zlomila při pádu pánev a cíl neviděla. Letos se však i přes tyto nepříjemné vzpomínky vrátila, aby pokořila všechny nástrahy pouště a pokusila se stanout na nejvyšším stupni mezi ženami u Růžového jezera. Její švédská sokyně Annie Seelová se málem na start nepostavila, neboť jí ještě v Lisabonu jedna bugina přejela nohu, ale řidička stroje KTM přece jede.

Jen na motorce má šest dalších soupeřek. Pět žen pilotuje "ostrý" osobní automobil a další dvě sedí za volantem závodního kamiónu.

Reklama

Související témata: