Hlavní obsah

Začíná třetí ročník honu na Loeba, MS v rallye

Petr VlčekSport.cz

Slavnou soutěží v Monte Carlu začíná nový ročník Mistrovství světa v rallye. Před jeho startem zůstává hlavní otázkou, zda-li někdo dokáže zastavit Francouze Sébastiéna Loeba. Dvaatřicetiletý tovární pilot Citroënu získal v minulém roce svůj třetí titul mistra světa v řadě a připsal si rekordní 28. vítězství v soutěžích MS. Letos se vypraví do boje za čtvrtým titulem s novým speciálem Citroën C4 WRC.

Foto: Citroën

Posádka továrního týmu Citroën Sébastien Loeb (vpravo) a Daniel Elena

Článek

V loňské sezóně startoval Loeb ještě s legendární Xsarou WRC v barvách soukromé stáje Kronos. Automobilka Citroën se na jeden rok z mistrovství světa stáhla, aby se mohla naplno věnovat vývoji a testování nového modelu C4. Sám Loeb, kromě startu v MS stihl ještě najezdit mnoho testovacích kilometrů, aby bylo nové auto plně připraveno již od začátku.

Největším konkurentem bude Loebovi stejně jako v minulém roce bývalý dvojnásobný mistr světa Marcus Grönholm z Finska. Tovární pilot Fordu vyrazí do boje stejně jako v minulém roce s Focusem WRC. U Fordu doufají, že loňská novinka bude mít výhodu v dostatečné vyzkoušenosti v závodních podmínkách, zatímco se bude nový Citroën zejména v první polovině letošního ročníku potýkat s dětskými nemocemi.

Ale i Focus prošel důkladným předsezóním testováním, které bylo zaměřeno především na zlepšení na asfaltu. Tam Ford ztrácel na svého konkurenta nejvíce, zatímco na šotolině mu byl více než vyrovnaným soupeřem. Všeobecně se očekává, že právě na šotolině bude ležet Grönholmův klíč k vítězství v Mistrovství světa.

Subaru chce zpět na špičku

Nový Citroën bude na asfaltu jistě v Loebových rukou atakovat minimálně přední umístění, zatímco k jeho formě a otestovanosti na nezpevněném povrchu se francouzská stáj vyjadřuje zatím velmi opatrně, což může leccos napovídat.

Třetím továrním týmem, který vstupuje do Mistrovství světa, je tradiční Subaru. Značka, která je pro mnohé synonymem soutěžního závodění, se bude snažit vrátit se s loňským vylepšeným modelem na nejvyšší příčky. Dlouholetou jedničkou týmu zůstal švédský exmistr světa Petter Solberg. Zásadní změnou japonské automobilky, jejíž tovární tým řídí z Británie šéf David Richards, je změna dodavatele pneumatik.

U Subaru celkem oprávněně usoudili, že na vině jejich neúspěchů z posledních let je hlavně obutí, a proto ukončili dlouholetou spolupráci s Pirelli. Od letošní sezóny uvidíme modrožluté speciály s gumami BF Goodrich, které obouvají i Citroën a Ford.

Kopecký pojede kompletní Evropu

I v letošní sezóně sjede ze startovní rampy v Monte Carlu český pilot Jan Kopecký. Jeho zbraní bude opět Škoda Fabia WRC s tovární podporou mladoboleslavské automobilky. Že se s tímto vozem dá zajet výsledek na úrovni světové špičky dokázal Kopecký fantastickým pátým místem v loňské Katalánské rallye. V minulé sezóně obsadil mladý český jezdec celkové čtrnácté místo, když odjel deset evropských soutěží.

Letos se ale pilot Czech rallye teamu může těšit na větší zápřah. Pojede totiž všech 12 podniků na starém kontinentu a cílem je tedy logicky vylepšit postavení v šampionátu jezdců na konci sezóny. Devět podniků Mistrovství světa by měl jet po sehnání nového sponzora i další pilot Fabie WRC. I se slíbenou tovární podporou to bude bývalý pilot fordu Francois Duval z Belgie.

Kalendář MS:
18.-21. ledna: Rallye Monte Carlo,
9.-11. února: Švédská rallye,
16.-18. února: Norská rallye,
9.-11. března: Mexická rallye,
30. března-1. dubna: Portugalská rallye,
4.-6. května: Argentinská rallye,
18.-20. května: Italská rallye (Sardinie),
1.-3. června: Rallye Akropolis (Řecko),
3.-5. srpna: Finská rallye,
17.-19. srpna: Německá rallye,
31. srpna-2. září: Rallye Nový Zéland,
5.-7. října: Katalánská rallye (Španělsko),
12.-14. října: Korsická rallye (Francie),
26.-28. října: Japonská rallye,
16.-18. listopadu: Irská rallye,
30. listopadu-2. prosince: Britská rallye.

Reklama

Související témata: