Hlavní obsah

Vojtěch chce i letos dosáhnout v Mexiku na body

PRAHA

První letošní setkání s konkurencí v kategorii produkčních vozů v mistrovském seriálu v rallye čeká na konci příštího týdne Štěpána Vojtěcha s navigátorem Michalem Ernstem. Jediná česká posádka na startu čtvrtého podniku světového šampionátu odletěla v úterý do dějiště soutěže s přáním přivézt z mexické šotoliny body ve své třídě.

Foto: OMV BIXXOL Rally Team CZ

Štěpán Vojtěch (vpravo) s navigátorem Michalem Ernstem při odletu na Mexickou rallye.

Článek

Češi se za oceán vydali s větším předstihem kvůli aklimatizaci, v Mexiku je kromě časového posunu čeká vysoká nadmořská výška a teploty okolo třiceti stupňů. "Čeká nás dlouhý let, musíme se přesunout nejdříve do Mexico City poté do Leónu. Na aklimatizaci máme zhruba tři dny," uvedl Vojtěch při odletu z ruzyňského letiště.

V neděli pak odstartuje pro všechny účastníky oficiální program Mexické rallye. "V pondělí nás čeká testování, při kterém zapracujeme na nastavení vozu. Úterý a středa jsou určeny k seznamovacím jízdám, které nám poslouží především k zapracování na rozpisu. Ve čtvrtek již bude následovat shakedown, přejímka, představení posádek a poté samotné závody," nastínil plány liberecký pilot, jenž při své loňské premiéře v kraji proslulém dobrou tequilou získal v kategorii produkčních vozů dva body za sedmé místo a celkově byl devatenáctý.

Letošní první závod třídy P-WRC ve Švédsku Vojtěch vynechal, místo něj se za volant enkového mitsubishi deváté evoluce posadil Martin Prokop, který musel smolně odstoupit před poslední rychlostní zkouškou. I při své letošní premiéře chce ale Vojtěch bodovat. "Pro nás je to první účinkování v této sezóně i první poměření s konkurencí, která bude hodně nabitá. Víme, co můžeme očekávat, a určitě bychom chtěli bodovat," dodal jezdec OMV BIXXOL Rally Teamu před nástupem do letadla.

Mexická rallye se v letošní sezóně jede teprve počtvrté v historii. V úvodních třech ročnících se pokaždé nejvíce dařilo jinému jezdci s jiným vozem. Premiéru v roce 2004 vyhrál Estonec Markko Märtin s fordem, o rok později se z vítězství radoval Nor Petter Solberg se subaru a loni triumfoval Francouz Sébastien Loeb s citroënem. Letos na účastníky čeká trať v délce 850 km se sedmnácti měřenými úseky v celkové délce 366 km.

Reklama

Související témata: