Hlavní obsah

Vojtěch chce při premiéře na Rallye Nový Zéland bodovat

PRAHA

Výzva v podobě premiérového startu v Rallye Nový Zéland stojí před českých automobilovým závodníkem Štěpánem Vojtěchem. Třicetiletý pilot OMV Bixxol rallye týmu chce i přes chybějící osobní zkušenosti s tratí jedenáctého dílu mistrovství světa bodovat ve své kategorii, což znamená umístit se do osmého místa mezi produkčními vozy.

Foto: OMV Rally Team

Český jezdec Štěpán Vojtěch s navigátorem Michalem Ernstem na Katalánské rallye

Článek

"Chceme maximálně rozšířit bodovou sbírku. V naší situaci už musí být body cílem vždy," řekl Vojtěch na neformálním setkání s novináři před svým odletem na Nový Zéland.

Tam se vydal se spolujezdcem Michalem Ernstem a dalšími členy týmu již minulý týden, aby stihl se aklimatizovat a v pondělí absolvovat i plánovaný test. "Budeme se ale muset vyrovnat s poměrně dlouhou pauzou, kdy jsme nezávodili, což není nic příjemného," uvedl liberecký pilot, který startoval naposledy v květnu na Argentinské rallye.

Na Novém Zélandu Vojtěch s Ernstem usednou tradičně do vozu Mitsubishi Lancer EVO IX, tentokrát však do nově postaveného. V předešlých závodech měli totiž problémy, které nebyli technici schopni identifikovat a odstranit. "Proto jsme se dohodli, že vezmeme úplně nový kus, kde bude vše nové. Doufáme tak, že se budeme moci jen plně soustředit na nastavení auta," přál si Vojtěch.

Na posádku čekají na trati nástrahy

V samotném závodě se bude muset česká posádka vyrovnat s nástrahami šotolinové tratě, která by však neměla být tak zrádná jako například v Mexiku či Argentině. "Tam to byl v některých momentech doslova očistec a někdy šlo jen o to, přejet to tím produkčním autem a dostat ho do cíle. Tady by se mělo jet relativně rychle a závodit," uvedl. Nevýhodou jsou prý dlouhé rychlostní zkoušky, jedna měří dokonce přes 40 km. "Takže musíme mít precizně napsaný rozpis, abychom neimprovizovali," podotkl Vojtěch.

Obtížnost soutěže by ještě mohl zvýšit případný déšť, který by z tratí udělal "klouzačku". "To se navíc dá čekat, protože tam momentálně končí zima. Nemyslím si ale, že to tam bude tak specifické jako například v Austrálii. Tam se jede na hrozně vyprahlé hlíně, na které je vrstva kulatých kamínků, takže se mění vlastnosti ve stopě a mimo ní. Povrch na Zélandu by měl být homogennější a všude by to mělo klouzat stejně," uvedl český reprezentant, jehož dosavadním maximem mezi produkčními vozy je šesté místo z Mexické rallye.

Vyšší průměrné rychlosti, které se v nadcházející světové rallye čekají, by mu prý také měly sedět. "Nový Zéland bude určitě více o závodech. Na druhé straně tam bude více hrozit jezdecká chyba, protože se pojede na hraně," dodal Vojtěch, který se s navigátorem Ernstem v letošní sezoně MS představí ještě na Britské a Irské rallye.

Reklama

Související témata: