Hlavní obsah

Kopecký asi skončí s Fabií WRC, nový vůz zatím nemá jistý

PRAHA

Zřejmě poslední tři soutěže mistrovství světa v rallye s vozem Škoda Fabia WRC čekají v závěru roku posádku Jan Kopecký - Filip Schovánek. Soukromý Czech Rally Team totiž nemůže homologovat vylepšení na voze, což jej ve srovnání s konkurencí brzdí. Manažer týmu Josef Kopecký nicméně věří, že spolupráce s mladoboleslavskou Škodou bude pokračovat v kategorii Super 2000.

Foto: CRT Kopecký

Jan Kopecký s vozem Škoda Fabia WRC na trati Německé rallye

Článek

Česká posádka odjela v letošním ročníku mistrovství světa v rallye s Fabií WRC osm soutěží a původně plánovaný celkový počet deseti závodů nakonec rozšíří ještě o finále sezóny, kterou o prvním prosincovém víkendu uzavře tradiční Britská rallye. V dosavadním průběhu šampionátu česká dvojice nasbírala osm bodů a v průběžném pořadí jí patří dvanácté místo.

„S dosavadním průběhem sezóny jsem spokojený, i když samozřejmě platí, že vždycky může být líp. Kluci jedou druhým rokem téměř kompletní šampionát a já na nich vidím obrovské zlepšení. A zlepšovat se mohou i nadále,“ hodnotil své svěřence manažer týmu Josef Kopecký při úterním setkání s novináři.

Ve Španělsku na body, na Korsice do desítky

Nejlepšího letošního výsledku Kopecký junior dosáhl při srpnové Německé rallye, kde dojel pátý. „Chtěli jsme tam stoprocentně uspět a pátým místem jsme naše předsevzetí naplnili. Velký podíl na výsledku mají ovšem naši příznivci, kteří nás při ‘domácí‘ soutěži mohutně povzbuzovali,“ připomněl diváckou podporu v okolí Trevíru.

První říjnový víkend budou jezdci Czech Rally Teamu obhajovat loňské páté místo na Katalánské rallye a hned o týden později budou usilovat o co nejlepší umístění na Korsice. „Čeká nás opravdový dvojzávod, během dvou týdnů nebudeme mít ani den volna,“ přiblížil nabitý program ranného podzimu navigátor Schovánek.

Kopecký věří, že se mu v Katalánsku podaří zopakovat loňské bodované umístění, na Korsice by rád pronikl do desítky. „Ve Španělsku jsou širší tratě, které mi vyhovují. Korsika je naopak o úzkých silničkách, kde se jezdí nahoru-dolů. Jezdí se tam o dva až tři kvalty níž než ve Španělsku a především brzdy doslova trpí,“ přiblížil nadcházející dvě soutěže, na které naváže v prosinci v okolí Cardiffu.

Nová Fabia asi až v polovině sezóny 

Zatímco závěr letošní sezóny pomalu, ale jistě klepe na dveře, nad tou příští ještě stále visí otazník. Kopeckého soukromý tým na rozdíl od továrního totiž nemůže homologovat vylepšení na Fabii WRC, a to jej ve srovnání s konkurencí brzdí. „Fabie WRC pravděpodobně skončí. O naší další společné budoucnosti se Škodou probíhají diskuse. Koncept Fabie Super 2000 byl představen, probíhají vývojářské práce, do kterých ale my ale nezasahujeme, a proto je nemůžeme komentovat,“ uvedl Kopecký senior.

O vývoji nové škodovky zatím mnoho informací není, teoreticky by nový vůz mohl být hotový v polovině příští sezóny. „Pokud nový vůz nebude připraven, tak asi budeme muset sáhnout po jiné značce,“ doplnil Kopecký a připustil, že si umí představit start s VW Polo Super 2000 ve vybraných soutěžích šampionátu IRC, v němž už nová kategorie závodí.

Se Škodou se ale Kopecký rozejít nechce. „Z pohledu perspektivní budoucnosti je naší prioritou víceletá spolupráce se Škodou ve třídě Super 2000 a šampionátu IRC, v němž bychom mohli třeba v horizontu tří let bojovat o vítězství. To mi přijde perspektivnější, než se věnovat nejistému WRC,“ uzavřel zkušený manažer. Královská třída WRC by zatím měla světové rallye vládnout do roku 2012.

Reklama

Související témata: