Hlavní obsah

Loprais pojede jako náhradu za Dakar Tuniskou rallye

PRAHA

Aleš Loprais a jeho posádka z Tatra Teamu si jako náhradu za zrušený jubilejní 30. ročník Rallye Dakar vybrali oblíbený písek tuniských pouští, kde při přípravě na slavnou soutěž najezdili jen v loňském roce při testech stovky kilometrů. Vedle Tuniské rallye, která na přelomu dubna a května odstartuje letošní ročník mistrovství světa FIA v cross country, se tým z Frenštátu pod Radhoštěm zúčastní nejméně ještě jednoho významného podniku.

Článek

"Dakar 2008 je za námi. Hledali jsme atraktivní pouštní alternativu s odpovídajícím mediálním pokrytím a těžkými etapami. Letos se organizátoři rozhodli závod prodloužit a dost možná jej zavést i do Libye, tak aby byl delší a ještě náročnější. Maratónské etapy Tatře vždy seděly a jsem si jist, že tento závod představuje více než optimální náhradu, která by měla ukojit naše dakarské ambice. Milujeme písek a duny a Tunisko nabízí mnoho právě takových kilometrů," uvedl Aleš Loprais v tiskové zprávě svého týmu.

Rallye OPTIC 2000 Tunisia 2008 pojedou tatrováci ve stejném složení, v jakém vyrazili na Dakar: vedle Lopraise navigátor Ladislav Lála a mechanik Milan Holáň. „Systém rallye je hodně podobný Dakaru, takže závodní konfigurace bude prakticky stejná. Asistenci bude tvořit tříčlenná posádka, která pojede s vozem, s nímž si Aleš dojel v roce 2007 na Dakaru pro třetí místo,“ řekl pro Sport.cz Lála.

Dubaj, Egypt či Rusko? 

Soutěž v Tunisku organizuje pětinásobný vítěz Dakaru Cyril Neveu. „Díky jeho zkušenostem má tento podnik osobitý ráz a spolu s Rallye ORPI Maroko patří mezi nejtěžší závody hned za Dakarem,“ tvrdí Loprais. Bojovat o přední umístění mezi kamióny by měly i další známé tváře z Dakaru. „Zatím to není stoprocentní, ale snad by měli startovat jezdci z týmu Kamaz, Tomáš Tomeček s tatrou, Marco Piana s mercedesem, Verzeletti s ivecem nebo Elisabete Jacinto (MAN),“ vypočítal Lála.

Nevýhodou pro absolutní špičku mezi kamióny je fakt, že soutěž v Tunisku podléhá pravidlům FIA, která mnohé speciály nesplňují. „To vyřazuje třeba Van Ginkela s ginafem, ale i Martina Macíka s liazem,“ doplnil Lála. Lopraisova Tatra homologaci FIA splňuje a posádka tak může startovat prakticky kdekoliv.

O tom, kde se v letošním roce ještě představí, ale zatím není u Lopraisů jasno. „Uvažujeme o soutěži Desert Challenge ve Spojených arabských emirátech, Rallye Faraónů v Egyptě a Rallye Transorientale z Petrohradu do Pekingu. Na té nám ale trochu vadí, že nepodléhá regulím FIA. Nemá například omezení rychlosti a některé speciály tam jezdí dost bezhlavě. Nám jde však v první řadě o bezpečnost,“ uzavřel Lála.

Reklama

Související témata: