Hlavní obsah

Loeb se pokusí ve Švédsku oslavit stý start v MS vítězstvím

KARLSTADT

Jubilejní stý start v soutěži mistrovství světa čeká o tomto víkendu na krále současné světové rallye Sébastiena Loeba z Francie. Tovární jednička Citroënu a čtyřnásobný mistr světa se bude na Švédské rallye, druhém podniku letošního seriálu, snažit oslavit tento mezník v kariéře vítězstvím.

Článek

A stejně jako na většině rallye v kalendáři mistrovství bude favoritem. Švédskou rallye zatím ale dokázal vyhrát jen jednou v roce 2004 jako dosud jediný neskandinávský jezdec v historii. "Je to pěkné jubileum, ale pro mě osobně není tak důležité," citoval Loeba internetový server rally-live.com.

Přesto by rád ve Švédsku rozšířil rekordní počet svých prvenství, kterých má po zahajovacím závodě v Monte Carlu na kontě 37. "Nebude to ale nic jednoduchého. Musím jet jako první, což ve Švédsku není výhoda. Navíc soupeři budou určitě silnější než v Monte Carlu, takže očekávám velkou bitvu. Samozřejmě, že bych stý start chtěl oslavit vítězstvím, ale důležité je také bodovat v obou šampionátech," podotkl Loeb, který vedle svého triumfu myslí i na hodnocení značek.

Hlavním soupeřem by měl být Fin Horvonen

Jeho hlavním soupeřem v příštích dnech i celém mistrovství by měl být Fin Mikko Horvonen, nová jednička Fordu. Nástupce Marcuse Grönholma vysoké ambice přiznává. "Je jenom pár lidí, kteří tu mohou pomýšlet na vítězství, a já jsem jedním z nich. Jako favorit se ale necítím," řekl Hirvonen v oficiální tiskové zprávě Fordu. Přesto by rád vylepšil druhé místo, které obsadil v lednu v Monte Carlu. "Cítím, že tohle je první ze soutěží, kterou bych měl vyhrát, pokud chci bojovat o titul mistra světa," uvedl.

Důležitým faktorem rallye bude, jaké podmínky budou nakonec na severu Evropy panovat. Podle posledních zpráv to vypadá, že se bude jednat o soutěž na sněhu. Na tratích ho sice není velké množství a chybějí sněhové bariéry kolem cest jako v minulých letech, ale přesto by měl být podklad tratí bílý.

Na startu se objeví i dva čeští jezdci Martin Prokop a Josef Semerád, oba s produkčním vozem Mitsubishi Lancer EVO IX. Větší pozornost bude upřena k Prokopovi, který je přihlášen do celého seriálu PWRC. Jeho prioritou však bude stejně jako v předešlých letech juniorský šampionát třídy do 1600 ccm, ve kterém patří k hlavním aspirantům na titul.

Šest erzet z dvaceti se pojede stejně jako před rokem

Centrem rallye bude na rozdíl od minulého roku Karlstad, kde se uskuteční i čtvrteční zahajovací divácká rychlostní zkouška na dostihovém závodišti. Změn doznal i samotný program soutěže, jen šest erzet z dvaceti se pojede ve stejné podobě jako před rokem. Mnoho dalších je ale známých z předchozích let.

Páteční etapa povede poprvé od roku 2001 západní částí regionu Värmland. Sobotní a nedělní rychlostní zkoušky obkrouží město Karlstad, nejsevernější úseky pro tento rok z itineráře zmizely. Dvacet rychlostních zkoušek tvoří deset úseků, které jezdci absolvují dvakrát. Celkem rallye měří 1440,08 kilometru, z nichž bude 340,24 měřených.

Pořadí MS (po 1 z 15 závodů):
1. Loeb (Fr./Citroën C4) 10 bodů, 2. Hirvonen (Fin./Ford Focus) 8, 3. Atkinson (Austr./Subaru Impreza) 6, 4. Duval (Belg./Ford Focus) 5, 5. P. Solberg (Nor./Subaru Impreza) 4, 6. Galli (It./Ford Focus) 3.
Pořadí týmů:
1. Citroën 11, 2. Subaru 10, 3. Ford 8, 4. Stobart-Ford 8, 5. Suzuki 2.

Reklama

Související témata: