Hlavní obsah

Prokop touží v Mexiku vykročit za snem

Radek MalinaPrávo

Dva Češi budou na startu šotolinové Mexické rallye, třetího podniku mistrovství světa v automobilových soutěžích, který se jede od pátku do neděle. Jejich ambice budou rozdílné: Martin Prokop bude s Citroënem C2 S1600 usilovat o vítězství v juniorské kategorii, Jan Kopecký s Fiatem Punto S2000 bude hlavně sbírat zkušenosti.

Článek

Prokop patří ke kandidátům na titul mistra světa mezi juniory. Bude k němu upřena velká pozornost. „Musím to ustát psychicky,“ uvědomuje si. „Ale titul je můj sen, veškeré úsilí je k tomu směřováno,“ netají pětadvacetiletý borec, loni v účtování MS juniorů třetí.

V letošním MS startoval ve Švédsku s produkčním Mitsubishi Lancer EVO IX. Teď po dlouhé době sedne do Citroënu C2. „Cítím, že to může být problém hlavně v průběhu první etapy. Nemohli jsme trénovat, auto jsme posílali do Mexika už po Novém roce,“ líčí Prokop.

Naplno hodlá využít loňské zkušenosti, kdy na soutěži absolvoval tréninkové jízdy. „Ze současného startovního pole jsem tam byl jako jediný. V tomhle směru máme náskok,“ je si jistý vítěz pěti podniků juniorského MS. S plánem získat deset bodů odstartuje i na tratích ve Střední Americe. „Určitě nepojedu na jistotu. Vyrazím naplno,“ slibuje Prokop.

Diváci házejí pod auta kameny

Více než soupeři ho děsí diváci. „Házejí kameny pod auta, dělají umělé překážky či mrsknou šutr do okna, jen aby viděli karambol. Snad tomu pořadatelé po minulých letech udělají přítrž a budeme soupeřit jen s tratí,“ mluví o podmínkách v Mexiku Prokop a je zvědavý, co udělá s výkonem vozu nadmořská výška (místy až 2700 m), která motor srazí přibližně o 20 procent.

V odlišné pozici, s klidem a bez stresu, pojede Jan Kopecký. Loni pravidelný účastník MS s Fabií WRC vyměnil vůz za zenitem za Fiat Grande Punto S2000. „Moc se těším, protože jsem letos nejel jediný závod. Navíc v Mexiku jsem nikdy nestartoval. Snad se mi zkušenosti budou hodit do budoucna,“ říká Kopecký pro ČTK. Poprvé pojede s novým vozem, poprvé s novým spolujezdcem Petrem Starým, poprvé mimo Evropu. „Hlavně odjet celou soutěž, porozumět si s novým navigátorem,“ tvrdí šestadvacetiletý jezdec, který se bude zaměřovat na seriál IRC.

Loeb v Mexiku obhajuje vítězství

Soutěž, která má dvacet měřených úseků, startuje v pátek ráno. Celkem posádky absolvují 830,8 km, z čehož je 353,8 km měřených. Loňské absolutní vítězství obhajuje Sébastien Loeb s Citroënem C4 WRC, jemuž v průběžném pořadí MS patří 2–3. místo se šestibodovou ztrátou na Mikku Hirvonena s Focusem WRC.

„Po odstoupení ve Švédsku cítím velký tlak,“ říká Loeb. „Není příliš výhodné jet jako první. Trať bude samá šotolina a kamení, ale i tak pojedu maximálně útočně,“ slibuje Hirvonen.

Reklama

Související témata: