Hlavní obsah

Loeb se chce v Mexiku vrátit do čela MS v rallye

Mistrovství světa v automobilových soutěžích se po úvodních dvou podnicích v Evropě přesouvá poprvé mimo starý kontinent, kde se uskuteční další tři díly seriálu. Prvním z nich bude Mexická rallye, která původně v šampionátu neměla v tomto roce vůbec figurovat. Pořadatelé Australské rallye však nestihli svou soutěž připravit, a tak za ně Mexičané zaskočili.

Článek

V pozici lídra průběžného pořadí se na start náročné soutěže ve vysoké nadmořské výšce postaví Fin Mikko Hirvonen. Jednička továrního týmu Ford sice ani v jedné z předešlých rallye nevyhrála, ale obsadila dvakrát druhé místo a v čele má náskok šesti bodů na stájového kolegu Jari-Matti Latvalu a úřadujícího šampióna Sébastiena Loeba z Francie, jenž touží po návratu na první místo v seriálu.

Hirvonen odstartuje na tratě rychlostních zkoušek jako první a bude ostatním "čistit" cestu. "To není zrovna nejlepší, protože tam bude spousta prachu a kamení. Když ale jedu jako první, znamená to, že vedu šampionát, takže bych s nikým neměnil. V sobotu a v neděli už ale první jet nechci. Uvidíme, jestli budou ostatní taktizovat a jestli se i oni budou snažit o lepší startovní pozici pro zbytek víkendu," uvedl Hirvonen v tiskové zprávě týmu.

Smíšená soutěž

Dosavadním maximem sedmadvacetiletého Fina v Mexiku je třetí místo z loňského roku. "Po technické stránce se jedná o smíšenou soutěž. Zhruba polovina tratí se jede na plný plyn a zbytek je trochu komplikovanější. U krajnic leží spousta kamenů. Když jsme jezdili s mousse systémem, nebyl to žádný velký problém, ale nyní, bez tohoto systému, budeme muset na možnost defektu více myslet a být opatrnější," varoval Hirvonen.

Předešlou Švédskou rallye vyhrál Latvala a stal se nejmladším jezdcem v historii, kterému se povedlo ovládnout soutěž MS. Jeho cíle v Mexiku tak vysoko nesahají. "V porovnání s jinými soutěžemi tu nemám příliš zkušeností. Budu muset jet s větší rozvahou než ve Švédsku. Vítězství není příliš reálný cíl. Ale s umístěním mezi třemi nejlepšími bych byl spokojený," řekl Latvala.

Zato Loeb na první místo myslí. V předešlých dvou letech zde hvězda Citroënu vyhrála, navíc by ráda odčinila předešlý nezdar ve Švédsku a vrátila se do čela seriálu. "Když uděláte chybu a ztratíte kvůli tomu body, na dalším závodě cítíte větší tlak. To bude i můj případ v Mexiku, kde nás nečeká jednoduchá soutěž. Minulý rok jsme zde ale vyhráli, takže víme, že C4 je tady konkurenceschopná," citoval Loeba internetový server wrc.com.

Na startu budou i dva čeští jezdci Martin Prokop a Jan Kopecký. Prokop začne svou cestu za vysněným titulem juniorského mistra světa. Právě šampionát kategorie JWRC vypsaný pro vozy s obsahem do 1600 ccm a pohonem jedné nápravy v Mexiku startuje a Prokop by rád potvrdil vysoké ambice. Před soupeři by měl mít mírný náskok, protože zde před rokem absolvoval seznamovací jízdy.

Účast ostatních týmů bude nižší

"Loni jsme do toho investovali čas, protože jsem tušil, že se nám to může hodit. Jsem jediný junior, který tam byl, což může být naší výhodou. Myslel jsem si ale, že účast ostatních týmů bude trochu nižší. Čeká nás nevyzpytatelná soutěž, protože tratě jsou úplně jiné než v Evropě," řekl Prokop.

Kopeckého čeká hned několik premiér. Pojede něj první soutěž v tomto roce, poprvé se představí mimo evropský kontinent, usedne premiérově do vozu Fiat Grande Punto kategorie S2000 a navigovat jej bude poprvé Petr Starý.

"Loni jsem měl touhle dobou odjety již tři závody mistrovství světa, letos nemám ani jeden. Takže je jasné, že se do závodního auta i na samotnou rallye už těším. Mexiko pro nás bude úplně nové a pro mě to bude další soutěž z kolotoče mistrovství, se kterou budu mít zkušenosti. Doufám, že se mi to bude v budoucnosti hodit," řekl Kopecký ČTK. Jeho hlavním cílem je projet všechny rychlostní zkoušky.

Program Mexické rallye se příliš neliší od loňského ročníku, pouze několik rychlostních zkoušek doznalo drobných změn. Stále se jedná o nejkompaktnější podnik šampionátu. Celková délka soutěže je pouhých 830,83 km, což znamená, že celých 43 procent z nich je měřených. Centrem soutěže je město Leon, 400 kilometrů severně od metropole Mexika. Tratě vedou v nadmořské výšce přes 2000 metrů a jedná se o nejvýše položenou soutěž MS.

Pořadí MS (po 2 z 15 závodů):
1. Hirvonen (Fin./Ford) 16, 2. Loeb (Fr./Citroën) a Latvala (Fin./Ford) oba 10, 4. P. Solberg (Nor./Subaru) a Galli (It./Ford) oba 9, 6. Atkinson (Austr./Subaru) 6.
Pořadí týmů:
1. Ford 26, 2. Stobart-Ford a Subaru po 16, 4. Citroën 15, 5. Suzuki 5.

Reklama

Související témata: