Hlavní obsah

Loprais: Tohle není maratón, ale rallye se vším všudy

Aleš Loprais rozjel pondělní druhou etapu Středoevropské rallye zostra a náskok Nizozemce Hanse Staceyho se během prvního měřeného úseku v okolí rumunského Baia Mare výrazně ztenčil. Poškození vzduchového systému a defekt pneumatiky ale znamenaly časovou ztrátu a česká posádka se propadla z druhého místa na jedenácté. „Staceymu se rychlostně vyrovnáme a vyrovnali bychom se jistě i Kamazu, kdyby tu byl,“ neztrácel optimismus synovec legendárního Karla Lopraise.

Foto: www.loprais.com

Aleš Loprais s kamiónem Tatra na trati 2. etapy Středoevropské rallye.

Článek

Účastníky soutěže čekalo po první etapě v okolí Budapešti a přesunu do Rumunska ve dvou průjezdech 152 měřených kilometrů v okolí Baia Mare. Lopraisova posádka musela ale hned v dopolední části řešit dva problémy.

„Odstartovali jsme skvěle a stahovali Staceyho náskok minimálně o polovinu. Ve chvíli, kdy byl před námi asi o 20 sekund, došlo asi vlivem úderu kamene k poškození jednoho ze spojovacích článků na vzduchovém systému. Naráz přestala jít spojka, řazení i brzdy... Sice jsme během dvaceti minut pokračovali, zakrátko jsme ale udělali gumu. Byla říznutá z boku a ani si nepamatuji, kde k tomu mohlo dojít. Snad v jednom z brodů, kde není vidět pod hladinu. Do cíle jsme hnali, co to šlo,“ líčil Loprais dramatický průběh druhého dne v tiskové zprávě svého týmu.

Odpolední vložku už zvládla posádka Loprais Tatra Teamu bez problémů a díky druhému času se z 26. místa posunula na 11. pozici. „Ale bylo to krátké, navíc jsme museli předjet asi šest soupeřů, což nás zdrželo. Stacey měl volnou cestu,“ zalitoval osmadvacetiletý pilot.

Rallye se vším všudy

I přes potíže ve druhém dni si Loprais náhradu zrušené Rallye Dakar pochvaluje. „Trasa je v rámci evropských možností opravdu krásná. Je třeba si uvědomit, že na ni nelze pohlížet optikou Dakaru a jemu podobných maratónů. Tohle není maratón, ale rallye se vším všudy. Sprinterská záležitost mimořádně náročná na techniku jízdy, přesnost, soustředění. Na členité trati nelze udělat chybu. Takový 80kilometrový okruh je pro auto i posádku náročný jako nějakých 250 kilometrů speciálky v Africe, je to skutečně nesmírně intenzivní. Se Staceym jsme se shodli, že se pro nás v podstatě zrodila nová disciplína,“ uvedl olomoucký rodák.

Úterní třetí etapa má stejnou skladbu jako druhý díl, závodníky ale čeká navíc téměř 150 kilometrů dlouhá spojovačka zpět do Maďarska do Debrecínu. Loprais věří, že před polovinou soutěže opět zahýbe pořadím. „Auto famózně táhne, je rychlé, hbité a skvěle ovladatelné. Staceymu se rychlostně vyrovnáme a vyrovnali bychom se jistě i Kamazu, kdyby tu byl,“ dodal.

Reklama

Související témata: