Článek
Jezdci ve fordech profitují z toho, že v pátek v posledním testu úvodní etapy úmyslně výrazně zpomalili a do čela pořadí pustili Loeba. Ten dnes tedy opět coby první jezdec na trati "čistil" soupeřům šotolinovou cestu a od počátku přes veškerou snahu na soupeře ztrácel. Už po druhém měřeném úseku přišel o vedení.
"Žádnou chybu jsem neudělal a jel pořád naplno. S ohledem na naší startovní pozici to nebylo špatné, ale lépe to nešlo" řekl trochu rezignovaně Loeb. V neděli je podle něj všechno ještě možné, protože "špinavou práci" tentokrát bude dělat Hirvonen, ale spoléhá už spíše na smůlu soupeře. "Ten náskok je moc velký na to, abych s tím já sám mohl něco udělat," řekl.
Hirvonen má ale podle všeho soutěž pod kontrolou a je na cestě zpět do čela celkové klasifikace. "Propočítali jsme, že potřebujeme mít před posledním dnem třicetisekundový náskok, abychom mohli vyhrát. To se podařilo," řekl Hirvonen.
Jediný český účastník Turecké rallye Martin Prokop startující s produkčním mitsubishi vypadl z boje o solidní umístění ve své třídě. Po pozdním příjezdu do časové kontroly neodstartoval do 14. zkoušky a s penalizací figuruje na celkově 23. pozici a deváté v kategorii P-WRC.
Dnešní etapu poznamenala hned ráno nehoda portugalského jezdce Bernarda Sousy, který se svým mitsubishi najel do diváků. Jeden z nich skončil v nemocnici v Antalyi se zlomenou nohou, posádka zůstala nezraněna.
Turecká rallye - po 2. etapě: |
1. Hirvonen, Lehtinen (Fin./Ford Focus) 3:45:29,4, 2. Latvala, Anttila (Fin./Ford Focus) -16,0, 3. Loeb, Elena (Fr., Monako/Citroën C4) -34,2, 4. H. Solberg, Menkerud (Nor./Ford Focus) -2:08,3, 5. Sordo, Martí (Šp./Vitroën C4) -2:14,9, 6. P. Solberg, Mills (Nor., Brit./Subaru Impreza) -2:33,5, ..23. Prokop, Tománek (ČR/Mitsubishi Lancer) -33:51,7. |