Hlavní obsah

Prokop si chce po Německé rallye spravit chuť na Zélandu

PRAHA

K premiérovému startu na Novém Zélandu se už v polovině minulého týdne vydal český rallyeový jezdec Martin Prokop spolu s navigátorem Janem Tománkem. „Nevíme přesně, co nás na druhé polokouli čeká. Půjde o další týmovou premiéru, stejně jako letos v Argentině,“ přibližuje pětadvacetiletý závodník z dějiště jedenáctého podniku mistrovství světa v rallye.

Foto: www.martinprokop.com

Martin Prokop s vozem Mitsubishi Lancer EVO IX při Turecké rallye.

Článek

Prokop se po pauze, v níž startoval s vozem Citroën C2 v šampionátu JWRC, na Novém Zélandu představí v produkční kategorii s Mitsubishi Lancer EVO IX. Na místo soutěže, jejíž středisko leží nedaleko města Hamilton na Severním ostrově, vyrazil s velkým časovým předstihem už minulou středu.

„Letěli jsme ve středu, v podstatě šest dní před závodem. Dva dny z toho je cesta, dva dny pak připadne na aklimatizaci. Závod je to docela extrémní i z pohledu logistiky. Auto odjelo kontejnerem již dva měsíce předem. Příprava samotná před závodem pak začala ještě o měsíc dříve. Nový Zéland patří spolu s Argentinou a Mexikem k těm nejnáročnějším štacím během roku,“ je přesvědčen Prokop.

Martin Prokop v šampionátu PWRC 2008
ŠvédskoArgentinaŘeckoTureckoFinsko
5.2.14.vyloučennejel

Jihlavského závodníka čeká u protinožců premiéra a jak sám přiznává, nemá ucelenou představu, co jej čeká. „Nevíme přesně, co nás na druhé polokouli čeká. Půjde o další týmovou premiéru, stejně jako letos v Argentině. Na Zéland jsem se na trénink nebo jako divák zatím nedostal. Vloni jsme to zvažovali, ale nakonec jsme od této myšlenky upustili. Teď mě to zpětně trochu mrzí. O to víc musíme být soustředěnější a připravenější při tréninku,“ umiňuje si.

Prokopovým hlavním cílem pro letošní sezónu byl triumf v juniorském šampionátu, který ale vzal po několika nezdarech za své. A již jen na vylepšení průběžné pozice může myslet i v seriálu PWRC. „V obou šampionátech jsme již ztratili šanci na to být mistry, ale nyní chceme dokázat, že patříme mezi špičku. Nicméně když člověk cestuje takovou dálku, měl by zvažovat i míru podstoupeného risku,“ nehodlá jet na novozélandské šotolině hlava nehlava.

Průběžné pořadí šampionátu PWRC (po 5 z 8 odjetých soutěží)
1. Aigner (Rak./Mitsubishi Lancer) 30 bodů, 2. Hänninen (Fin./Mitsubishi Lancer) 22, 3. Ketomaa (Fin./Subaru Impreza) 20, ...11. Prokop (ČR/Mitsubishi Lancer) 7.

Charakter tratí by Prokopovi mohl sedět, velkým mínusem ale bude neznalost terénu. „Většina informací směřuje k tomu, že závod bude podobný Finsku. Co se rychlosti na vložkách týká, tak povrch bude určitě nevyzpytatelný. Je hodně tvrdý s minimální přilnavostí, tím pádem se těžce odhaduje maximum auta. Mně osobně rychlejší tratě svědčí, ale bez předešlých zkušeností to není nic jednoduchého. Finsko, kde jsme letos vyhráli, jsme se naučili jezdit až po čtyřech letech,“ upozorňuje.

Prokop nicméně věří, že zmírní své zklamání ze slušně rozjeté Německé rallye, kde jej před dvěma týdny vyřadila porucha vozu. „Je příjemné, že nemáme měsíc volno, abychom litovali toho, co se stalo. Lepší je ihned odjet na další závod, a soustředit se na výkon,“ uzavřel jediný český pilot na Novém Zélandu.

Reklama

Související témata: