Článek
"V tu chvíli jsme byli druzí a klesli na páté místo. Zkrátka někdo se chová jako profesionál, někdo ne. U Čagina to není nic divného. Důležité je, že rozdíly jsou minimální a my jsme teprve na začátku,“ dodal Aleš Loprais v cíli.
„Bylo to bezohledné, ale nenechali jsme se tím rozhodit. V autě funguje dobrá nálada, bereme to s humorem. Perfektně se doplňujeme,“ dodal navigátor Vojtěch Štajf. „Vojta mě příjemně překvapil. Je ještě lepší, než jsem si myslel,“ pochválil kolegu Aleš Loprais.
„První etapa byla extrémně prašná a pekelně rychlá. V prachu, kdy chvílemi nebylo vidět na pár metrů, jsme předjeli asi čtyřicet aut a desítky motocyklistů, na které jsme museli dávat obzvlášť velký pozor. Výmluvný bude jeden údaj. Na 371 kilometrů dlouhé rychlostní zkoušce jsme měli průměr 115 km/h. To je strašně moc. Bohužel se nedalo moc předjíždět. Myslím tím srovnatelně rychlá auta, ne ta pomalá a motorky,“ vrátil se k první etapě pilot nejrychlejší české tatry.
Jako poslední dorazili v noci ze soboty na neděli do tábora dva české kamióny. Ladislav Fajtl měl ztrátu s liazem téměř hodinu a Robert Randýsek s vozem MAN dokonce dvě.
V neděli po ránu vyrazili do nejdelší etapy ze Santa Rosa do Puerto Madryn, (837 km, speciální test 237 km) všichni čeští startující.