Hlavní obsah

Jan Kopecký: Kamuflovat chyby s novým autem nelze

Již ve středu ráno odstartuje do Rallye Monte Carlo ve Fabii S2000 český jezdec Jan Kopecký. "Nesmím dělat žádné chyby. Žádné chyby! Výkon je u nového vozu z nařízení pravidel nižší, tudíž se každý přehmat okamžitě drasticky projeví na čase. S tímhle autem nejdou minely kamuflovat," řekl před závodem šestadvacetiletý jezdec ve službách Škody Motorsport.

Článek

Ve středu ráno odstartujete do Rallye Monte Carlo ve Fabii S2000, pro níž to bude soutěžní premiéra. Cítíte jako český pilot při návratu českého týmu na elitní scénu motorsportu velký tlak?

Ne, protože pokud se začnu stresovat očekáváním okolí, nebudou mě závody bavit. Beru to spíše hodně prestižně.

Neříkejte, že na vás nedoléhá fakt, že jste dostal jako český pilot důvěru při návratu Škody na scénu?

Samozřejmě, že při testování jsem byl více uvolněný. Ale kdybych se bál, do auta nepolezu.

Byť nejde o závod mistrovství světa, je na startu spousta skvělých jezdců. Nebylo by příjemnější absolvovat debut na méně známé soutěži bez konkurence, kde by byla větší naděje na výborné umístění?

Ani náhodou! Nelíbilo by se mi, kdyby startovní listina neobsahovala silné závodníky. Jet bez konkurence by mě netěšilo. Pokud dosáhneme dobrého výsledku, bude míst alespoň váhu. Já silné obsazení ostatních aut vítám. Bude se s kým měřit.

V minulém roce jste absolvoval jen pět závodů v zahraničí a dva doma. Může vás menší vytížení jezdecky poznamenat?

Doufám, že ne. Nejsem úplné poleno, abych zapomněl závodit. Pauza navíc nebyla tak dlouhá, pár závodů jsem absolvoval. Pojedu jak umím. V roce 2005 jsem měl podobné přechodné období. Teď je na čase, abych zúročil zkušenosti ze sezón 2006 a 2007.

Je pro vás velkou výhodou, že jste v minulosti v Monte Carlu dvakrát startoval?

Mám zkušenosti, které se mohou hodit. Ale polovina testů je i pro mě nová. Navíc podmínky jsou velmi těžké. Třeba ze startu před dvěma lety nelze použít jediný záznam, protože tehdy bylo úplné sucho.

Vyžaduje Fabia S2000 mnohem odlišnější styl jízdy než Fabia WRC, s kterou jste dosáhl svých dosavadních nejlepších výsledků?

Nesmím dělat chyby. Žádné chyby! Výkon je u nového vozu z nařízení pravidel nižší, tudíž se každý přehmat okamžitě drasticky projeví na čase. S tímhle autem nejdou minely kamuflovat. Fabia WRC měla takový výkon, že drobné chyby šly díky vyššímu kroutícímu momentu ututlat. Až na ten kroutící moment je chování vozu velmi blízké speciálu WRC.

V rámci loňského přechodného roku jste absolvoval i starty v šampionátu IRC s pronajatým vozem Peugeot 207 S2000. Pomůže tahle zkušenost hodně?

Seznámili jsme se s prostředím IRC a víme, jací jezdci nás čekají. Ale neplatí to pro Monte Carlo, které je jezdeckým obsazením hodně specifické.

Jaký je váš osobní cíl pro Monte Carlo?

Nechci udělat chybu. Hlavní je dojet do cíle. Na Barum rallye se v roli předjezdce nová Fabia líbila, tudíž nechceme reputaci pokazit.

Straší vás debut strojů Fabia WRC, které při premiéře v Německé rallye vůbec nedojely do cíle, a Octavie WRC v Monte Carlu před deseti lety ani na start?

Věřím, že jsme se připravili dokonale a nic takového se nebude opakovat. Bez přesvědčení, že bychom start zvládli, bychom do šampionátu nevstupovali.

Reklama

Související témata: