Rubriky:

Rallye

Orsákovo vítězství v Telči bylo příjemným překvapením

3. června 2009 14:56 - PRAHA

Na Rallye Vysočina do Telče přijel Seznam.cz Rally Team v zatím nejsilnější sestavě. Radka Majera a Karla Trněného opět doplnil vítěz z Lužických hor Jaroslav Orsák a nově i Pavel Valoušek. Vítězství si opět odvezl Orsák, který je letos ve sprintech zatím neporažený. Karel Trněný zabodoval pátým místem. Cesta Pavla Valouška za pódiovým umístěním skončila mimo trať a podobně dopadl i útok Radka Majera na umístění v TOP 10.

 

Robert Balcar, Sport.cz

Seznam.cz Rally Team, podporovaný partnery NejlevnejsiPneu.cz a Otomoto.cz, před Rallye Vysočina ještě posílil svou, již tak silnou sprintovou sestavu. Poprvé ve své historii startoval se čtyřmi posádkami. Týmové Mitsubishi Lancer EVO IX řídili, stejně jako v Hrádku nad Nisou, Jaroslav Orsák navigovaný Karlem Vajíkem. Druhý vůz  řídil  Radek Majer opět navigovaný  Davidem Svatošem. Pavel Valoušek se Zdeňkem Hrůzou využili služeb své vlastní EVO-devítky a Karel Trněný se Stanislavem Kafkou byli připraveni se Škodou Fabia WRC, která dostala zcela nový motor, protože ten původní vydechl v Lužických horách naposledy.

Přestože podmínky byly absolutně nesrovnatelné s těmi, jaké panovaly na úvodní soutěži letošního MČR v rallysprintech, ujali se vedení opět Jarek Orsák s Karlem Vajíkem. O své vítězství ale museli tentokrát bojovat až do samého cíle. Cestu k druhému letošnímu vítězství jim komplikoval zejména velice rychlý Josef Peták, nepříznivé deštivé počasí a také jedna jezdecká chybička.

„Podmínky byly skutečně extrémní a přispěly k tomu i tři průjezdy rychlostními zkouškami. V tom třetím již bylo na trati velké množství bláta z rozježděných a rozmočených krajnic. Navíc jsme jeli všechny tři vložky druhé sekce s ohnutým ramenem. Hned na začátku RZ4 jsme totiž při dobržďování trefili kanál. Rameno se ohnulo o tři centimetry dozadu a odnesla to samozřejmě i geometrie. Klobouk dolů před mechaniky, kteří dokázali vše opravit v limitu, takže jsme maximálně spokojeni. Ale byl to boj s Pepíkem a Honzou Štěpánkem až do úplného cíle. Vyhráli jsme sice zatím oba sprinty, ale na titul ani nepomýšlím. Máme náskok jen dvanácti bodů a o ten se dá lehce přijít. Každopádně jsme přehodnotili naše priority a veškeré naše úsilí teď bude směřovat právě do rallysprintů,“ popsal Jarin cestu za vítězstvím.

Další posádkou v TOP5 byli Karel Trněný se Stanislavem Kafkou. Karel moc rád na vodě nezávodí a tentokrát se k dešti přidaly i snímače nově sestaveného motoru, které si z jezdce dělaly dobrý den. Nejprve se autu nechtělo pracovat ve vysokých otáčkách. Po odstranění závady zase ukazovala teplota oleje neuvěřitelných 150 stupňů. Bylo jasné, že tento údaj nemůže být pravdivý, ale na jistotě to pilotovi nepřidá, zvláště když by to mohlo znamenat druhý zničený motor ve dvou soutěžích za sebou. Konečné páté místo je nakonec možno hodnotit jako úspěch.

„V prvních průjezdech nám elektronika stahovala výkon kvůli vypadlému čidlu. Měli jsme strach, aby se opět nerozletěl motor. Druhou rundu jsme začali dobře, pak ale přišlo dlouhé čekání před další vložkou. To jsme definitivně vypadli z tempa. Poslední průjezdy už nic změnit nemohly, navíc nás strašil olej, tak jsme jeli jen na udržení toho pátého místa. Z mého pohledu vidím u Karla posun při jízdě na mokru. Letošní Telč se dá porovnat s loňskými Prachaticemi, kde pršelo podobně a Karlova jízda i výsledek jsou lepší,“ zhodnotil a popsal cestu za pátým místem spolujezdec Stanislav Kafka.

Další hvězdou v sestavě Seznam.cz Rally teamu byl premiérově Pavel Valoušek. Jeho cesta za umístěním na stupních vítězů skončila nečekaně rychlým průletem svodidly pozadu a přistáním na motokrosovou trať, odkud kvůli rozbahněné cestě nebylo návratu.

„Na začátek jsme riskli slick. Myslel jsem, že by to mohlo vyjít, ale naštěstí jsme moc neztratili. Po servisu jsme věděli, že pokud chceme vyhrát, musíme na každé vložce stáhnout dvě vteřiny. To bylo reálné a taky se to na RZ4 podařilo. Na další vložce jsme ale šli ven. Byla to chyba, ale následky na autě nejsou nijak vážné. Dokázali jsme odjet po ose, ale zpátky na silnici nám musel pomoci traktor a i ten měl velké potíže,“ dodal trošku smutný Pavel Valoušek

Dalším, kdo měl důvod ke smutku, byl Radek Majer. Podruhé startoval s Davidem Svatošem a podobně jako v již zmíněných loňských Prachaticích, jezdil na vodě i v okolí Telče velice slušné časy. Bohužel i konec byl podobný tomu loňskému. Skončil mimo trať a to ve chvíli, kdy útočil na umístění v první desítce, což se mu zatím ještě nikdy nepodařilo.

„Moc se mi na vodě závodit nechtělo, ale když jsem viděl naše časy z první rundy, řekli jsme si, že tohle tempo budeme držet. Komplikací byly vibrace auta ve druhých průjezdech, ale to se v servisu podařilo šikovným mechanikům vyřešit. Šance na slušné umístění ale zmizela po havárii na předposlední vložce,“ shrnul rallye z pohledu jezdce Radek Majer.

Jako manažer celého týmu byl spokojen: „Jarinovo vítězství pro nás bylo příjemným překvapením a potěšením. Čekali jsme, že Jan Štěpánek bude již více sžitý s autem a víme dobře, že Pepa Peták na vodě umí. Obojí se potvrdilo a proto máme velkou radost, že se i přesto Jarkovi podařilo první místo obhájit. Chtěl bych tímto Jarkovi a všem lidem kolem něho moc poděkovat za dobře odvedenou práci. Poděkování patří i hostům týmu Karlu Trněnému a Pavlovi Valouškovi, kteří ukázali velmi pěkný sport. Škoda jen, že Pavel nespatřil cíl. Naše další plány trochu kříží jedno rozbité auto, protože v Hustopečích musí být oba naše lancery ve stoprocentním stavu. Věřím však tomu, že naši mechanici, kteří si v Telči užili svoje, hlavně díky počasí a servisní zóně na blátě, odvedou i tentokrát špičkovou práci a na další soutěži budeme opět plně připraveni.“

Zbývá jen dodat, že dvoudenní soutěž na Jihu Moravy absolvují Sláva Ducháček s Petrem Dufkem a Karel Trněný s Václavem Pritzlem.

Sport.cz

Zrušit


Časová osa: Rallye