Hlavní obsah

Hlavně chci přežít, říká o návratu do české rallye Enge

PRAHA

Po více než pětileté pauze se český jezdec Tomáš Enge vrací do domácích rallye. V sobotu 4. července se představí na Rallysprintu Kopná, kde pojede s novým vozem Mitsubishi Lancer EVO IX CNG, který jezdí na zemní plyn. „Bylo to příjemné svezení, ale musím si na vůz ještě zvyknout. Naším cílem bude přežít,“ smál se pilot CNG Seznam.cz Rally Teamu.

Foto: Karel Felt, Právo

Posádka Tomáš Enge (vlevo) Michal Ernst s vozem Mitsubishi Lancer na plynový pohon CNG.

Článek

Engeho hlavním úkolem bude přispět k vývoji tohoto závodního auta na neobvyklý pohon a zároveň k propagaci vozů na toto ekologické a velmi levné palivo. S tímto autem poprvé startoval Václav Pech při Rallye Lužické hory a obsadil s ním čtvrté místo.

„Minulý týden jsem měl možnost poprvé tento vůz testovat. Bylo to příjemné svezení, ale asi mi ještě chvíli potrvá než si zvyknu,“ líčil své první dojmy Tomáš Enge na středeční tiskové konferenci. „Našim hlavním cílem bude přežít. A samozřejmě chceme dobře reprezentovat náš tým a zanechat co nejlepší dojem,“ dodal.

„Největším problémem pro mě bude naslouchání navigátorovi. U okruhových vozů jsem zvyklý na to, že jednou za čas mluvím s technikem. Tady to ale bude něco jiného. Po celou dobu budu muset poslouchat svého spolujezdce, a z toho mám trochu obavy. Ale věřím, že to dobře dopadne, protože nějaké tréninky jsme s Michalem spolu už absolvovali,“ řekl Enge.

Ernst: Hlavně ať nejezdíme příkopy

Vedle Engeho usedne navigátor Michal Ernst, který má zkušenosti ze soutěží mistrovství světa. „Pro mě bude nejdůležitější, aby mě Tomáš vydržel celou dobu poslouchat. Abychom udrželi auto na cestě a nejezdili příkopy,“ přál si Ernst.

Rallysprint Kopná nebude Engeho jediným vystoupením, liberecký závodník by měl barvy CNG Seznam.cz Rally Teamu hájit i ve zbývajících soutěžích Mistrovství České republiky sprintrallye 2009. „Pojedu všech šest zbývajících rallysprintů. A ještě s Aston Martinem dokončím seriál Le Mans vytrvalostních závodů,“ prozradil dvaatřicetiletý Enge.

Charouze auto překvapilo

Manažer týmu Antonín Charouz přiznal, že byl velmi příjemně překvapen výkonem vozu s pohonem na CNG. „A to ještě jedeme s restriktorem, jinak by byl výkon mnohem vyšší. Museli jsme zapracovat na vstřikování a pozměnit spoustu dalších věcí. Největším problémem je váha nádrže na plyn, která zvedla celkovou hmotnost vozu o 35 kg.“

„S autem se jezdí jinak než s běžnými soutěžními vozy. Musí se dříve přidávat plyn, protože výkon z nižších otáček se zvedá pomaleji. Jiným způsobem se projíždějí i zatáčky,“ vysvětloval Enge. Aston Martin, zaměstnavatel Tomáše Engeho, svého jezdce uvolnil na tento projekt zcela výjimečně a zadarmo. „Zezačátku jsme se toho trochu báli, nyní ale věřím, že se ještě během roku pokusíme o vítězství," uzavřel Antonín Charouz.

Reklama

Související témata: