Článek
Prvenství mu spadlo nečekaně do klína po sedmé rychlostní zkoušce, kdy musel pro poruchu palivového čerpadla odstoupit do té doby suverénně jedoucí Roman Kresta s vozem Škoda Fabia WRC. Kresta vyhrál šest z úvodních sedmi rychlostních zkoušek a než ze soutěže vypadl, měl před Tarabusem náskok 40 sekund.
"Nejeli jsme agresívně, spoléhali jsme na výkon auta. Z tohoto pohledu nás porucha a odstoupení z prvního místa hodně mrzí. Do té doby jsme byli v absolutní pohodě," uvedl Roman Kresta.
O prvenství bojoval až do samého závěru Polák Grzegorz Grzyb s fiatem. Doplatil na jezdeckou chybu v šesté rychlostní zkoušce, kdy dostal smyk a ztratil 30 sekund. Toto manko jej odsunulo v rychlostní zkoušce až na 49. místo a průběžně klesl na čtvrtou příčku.
O pořadí na druhém místě rozhodla až závěrečná rychlostní zkouška. Grzyb ji vyhrál s náskokem jedné sekundy před Petákem a v konečném účtování měl na druhém místě k dobru 0,4 sekundy.
"Měli jsme sice problémy na prvních dvou rychlostních zkouškách, kdy jsme ztratili několik sekund, ale pak jsme se dostali do jezdecké pohody. Jeli jsme na jistotu a vyšlo nám to. Z vítězství máme velkou radost," řekl Tarabus, jenž měl náskok necelých deset sekund.
Spokojeností zářil na cílové rampě i Grzyb. "V šesté rychlostní zkoušce jsem udělal chybu. Až do samého závěru jsme jeli na doraz. Stíhací jízda se nám povedla a druhé místo je darem za riziko. Rallye v nádherné krajině se mi líbila," uvedl Grzyb.
Po pěti letech se představil v rallye Tomáš Enge, jenž absolvoval soutěž s vozem Mitsubishi Lancer Evo IX s alternativním pohonem na stlačený zemní plyn. Bývalý pilot formule 1 obsadil při svém "propagačním" vystoupení 52. místo. S vozem na plyn by měl odjet i zbytek sprinterského mistrovství republiky.
Čtvrtým pokračováním seriálu bude za dva týdny 18. července Horácká rallye v Třebíči.