Hlavní obsah

Jistota bude chybět, říká před Rallye Bohemia Vojtěch

Po dvouleté odmlce se před českými příznivci automobilových soutěží opět představí Štěpán Vojtěch s Michalem Ernstem. Dvojka ostřílená starty v mistrovství světa by v závěru příštího týdne neměla s vozem Škoda Fabia S2000 chybět na startu tradiční Rally Bohemia. „Budeme snažit jet v rámci možností tak, aby to nebyla ostuda,“ přiznává Vojtěch v rozhovoru pro Sport.cz.

Foto: SPORT.CZ/Tomáš Fliegl

Štěpán Vojtěch se po dvou letech opět sejde v jednom voze s navigátorem Michalem Ernstem.

Článek

V posledních sezónách jste se objevoval na okruzích, rallye je ale přece jen vaše srdeční záležitost…

Bohemka je zajímavá. Je to doma a když je možnost se svézt, tak to člověk rád přijme. Ještě to sice není tutové, ale vypadá to velmi nadějně.

V soutěžním autě jste jel naposledy při Britské rallye v roce 2007. Necloumá s vámi nervozita?

Zatím to se mnou moc nedělá, jsem zavalen pracovně a i v souvislosti s Bohemkou mám fůru manažerské práce.

Stihnete se vůbec dostat za volant?

To bych potřeboval. Bohužel se to ještě nepodařilo zrealizovat, stále se to posouvá. Vlétnout do erzety jen tak je ale nesmysl, nějaké svezení budeme muset vymyslet.

Je vaše účast na Bohemce symbolickýjm návratem, nebo se fanoušci mají chystat na překvapení pro příští sezónu?

Musím příznivce zklamat, nepřipravuji si půdu pro příští sezónu. Jde opravdu jen o jednorázový návrat.

Jak vnímáte premiérový start v rallye za volantem škodovky? Fabia letos udělala při premiéře v IRC pěkný vítr… 

Je to pro mě velice zajímavé, zvlášť když je škodovka aktuálně tam, kde je. Jsem hrdý, že se budu moct představit na domácí půdě s něčím na takové úrovni, na jaké je Fabie S2000.

Ve startovní listině je kompletní česká špička, nechybějí ani jezdci týmu Škoda Motorsport Jan Kopecký a Juho Hänninen. Myslíte, že bude po pauze ve vašich silách elitu pozlobit?

Bývaly časy, kdy jsme to i s relativně horší technikou uměli. To ale bylo v době, kdy jsme byli v laufu. Teď byla pauza opravdu dlouhá a člověk spíš než s nějakou ambicí pojede s rezervou. Na kalibr typu Romana Kresty to stačit nebude. Notabene máme číslo jednadvacet, takže budeme čistit trať. Samozřejmě se ale budeme snažit jet v rámci možností tak, aby to nebyla ostuda.

S vašimi zkušenostmi by to ostuda být neměla…

Svět nás hodně naučil, to je velký kredit. Jistota ale bude chybět. To je asi největší hrozba. Jezdit člověk nezapomněl, ale při prvních průjezdech bude obezřetnější.

Po dvou letech se vedle sebe posadíte s navigátorem Michalem Ernstem. Nepadá na vás nostalgie?

My jsme s Michalem pořád v kontaktu, potkáváme se. Samozřejmě, že tam trochu nostalgie je, zavzpomínáme. Oči si ale neutíráme. (smích)

Reklama

Související témata: