Hlavní obsah

Amatérský pohár v rallye zastaven po smrtelné nehodě

Asociace automobilového sportu (AAS) se po tragické nehodě, při níž v sobotu během Rallye Světlá zahynula jedna ze soutěžních posádek, rozhodla přerušit konání seriálu Českomoravského poháru v automobilových soutěžích.

Foto: internet

Ilustrační foto

Článek

Asociace se k tomuto kroku rozhodla i přesto, že závod na Vysočině, při němž posádka vozu Renault Clio Ferdinand Křehlík, Eva Navojská narazila v rychlosti kolem 175 km/h do stromu a na místě podlehla těžkým zraněním, nepatřil mezi akce zaštiťované AAS, ale do takzvaného Volného poháru České republiky 2003.

Vadila televizní reportáž

"Z důvodu tragické události samé se vedení AAS rozhodlo do doby, než budou vyjasněna a striktně formulována pravidla pro nezbytně nutné bezpečnostní vybavení soutěžních automobilů a pravidla pro zajištění ještě větší bezpečnosti posádek a diváků na trati, pozastavit konání dalších podniků v tomto roce," vysvětlil rozhodnutí asociace její ředitel Ivan Pistulka.

Druhým podnětem k tomuto kroku je podle oficiální tiskové zprávy "záměrně zkreslená reportáž odvysílaná v televizním zpravodajství Novy", která podle zástupců asociace poškodila jméno automobilového sportu.

V Hořovicích se soutěž pojede

Desetidílný seriál Českomoravského poháru v rallye má odjeto šest soutěží, sedmá se měla uskutečnit 4. října v Hořovicích. Podle dostupných informací se na Berounsku závodit ale přesto bude, jen se výsledky nebudou započítávat do průběžného pořadí. Mezitím hodlají zástupci AAS jednat s představiteli Federace automobilového sportu Autoklubu ČR (FAS AČR), která zaštiťuje oficiální domácí motoristické akce.

"Vzhledem k dosavadnímu průběhu jednání jsem optimista a věřím, že se nám podaří dát dohromady technické předpisy, které by byly prakticky identické s těmi FASu," podotkl Pistulka. Pokud vše dopadne ke spokojenosti obou stran, Českomoravský pohár se příští rok pojede jako součást kalendáře FAS AČR.

Výsledky expertízy za několik týdnů

Havlíčkobrodská policie mezi tím pokračuje ve vyšetřování nehody a podle dosavadního šetření bylo její příčinou nezvládnutí řízení při průjezdu levotočivou zatáčkou. Tachometr se zasekl v okamžiku nárazu na rychlosti 175 kilometrů v hodině, uvedl vyšetřovatel Václav Pejcha.

Zda jel závodník skutečně touto rychlostí nebo je to pouze následek deformace přístroje po nárazu, určí odborná expertíza. Ta současně prověří celkový technický stav vozidla a zejména funkčnost brzdového systému. Expertíza může podle Pejchy trvat i několik týdnů.

Reklama

Související témata: