Článek
Ve voze Alfa Romeo mu tentokrát nebude dělat spolujezdce Roman Petr, kterého nepustilo na start pracovní zaneprázdnění, ale Jaroslav Jugas. Ten na předchozích dvou ročnících dělal navigátora Milanu Liškovi.
"Rallye se jezdí proto, aby se vyhrávala. Každý má touhu dostat se na nejvyšší příčku a my bychom se rádi umístili na předních pozicích v N3," řekl na středeční tiskové konferenci Rada. Vsadí ale na opatrnější taktiku. "Nepojedeme naplno hned od začátku. Chceme zdárně absolvovat úvodní dny a zvyknout si na trať. Soutěž je nesmírně dlouhá," řekl o rallye v celkové délce 1669,5 km, z nichž 405 km tvoří rychlostní zkoušky.
"Hlavně máme obavu z dlouhého pátku, kdy na nás v závěru čeká 600 kilometrů přejezdů a 100 kilometrů rychlostních zkoušek. Trénovali jsme v minulých dnech díky sněhovému přídělu v domácích podmínkách. To bude výhoda, neboť letošní soutěž se pojede na sněhu a bude skutečně zimní," uvedl Rada, jenž si v přípravě vyzkoušel i jízdu na úzkých pneumatikách s hřeby.
Rada bude jedním z pěti českých pilotů, kteří se postaví příští úterý v jihofrancouzském Valence na start prologu zahajovacího délu seriálu IRC. Se Škodou Fabia S2000 pojedou Jan Kopecký se spolujezdcem Petrem Starým a Jaroslav Orsák s Karlem Vajíkem, za volant vozu Subaru Impreza usedne Vojtěch Štajf s navigátorkou Marcelou Dolečkovou a Jan Černý s Pavlem Kohoutem pojedou s Renaultem Clio.