Článek
Z českého pohledu bude mít hodně práce s udržením čtvrtého místa Martin Macík s kamiónem Liaz. „Ze zadu se na nás začínají tlačit. Není nikde psáno, že to udržíme,“ pokyvoval šéf stáje KM Racing. „Auto šlape, pojedeme co to dá, ale musíme mít v patrnosti, že nemáme nazbyt kol a obložení. Na jistotu jet nemůžeme, ale ani palbu. Tohle si asi říkají všichni soupeři. Uvidíme,“ sdělil řidič, jenž ve středu se svou posádkou ztratil čtyřicet minut kvůli defektu i následkem nesprávného zvolení trasy.
Nejlepším českým motocyklistou je v dosavadním průběhu Dakaru David Pabiška na 28. pozici. „Pojedu si dál svoje blues a nějak to dopadne. Žádné konkrétní předsevzetí jsem neměl, moje momentální umístění zhruba odpovídá mým představám. Jenže ještě nejsme v Buenos Aires. Taky můžu být sedmdesátý, anebo tam třeba ani nedojedu,“ přemítal motorkář KM Racingu. „Trochu mě zlobí motorka,“ postěžoval si Pabiška. „Zanáší se mi filtr a musím ho čistit, ale někdy s ním musím dojet. Maximální rychlost v terénu mám pak 115 kilometrů za hodinu, a to je málo. Rychlost to je moje rezerva, ale s tím už v tomhle Dakaru nic nenadělám.“
Stéphane Peterhansel s svým BMW během Rallye Dakarfoto: Reuters/Jacky Naegelen
Největším překvapením české účasti je Roman Krejčí, který se v posledních etapách objevoval ve společnosti nejrychlejších jezdců a nebýt ztrát z úvodu soutěže, byl by na tom lépe než je jeho průběžné 40. místo. „Pořádně jsem si neporozuměl s roadbookem. V první etapě jsem nabral za příliš velkou rychlost penalizaci 39 minut a ve třetí jsem kvůli technické poruše musel jet 320 kilometrů čtyřicítkou a zaostal o dvě hodiny,“ líčil své trable jezdec stáje Czech Dakar Teamu. „Co se týká rychlostí, tak s dakarskou špičkou můžu držet krok, ale zaostávám v navigaci. Teď už se asi budu snažit v pohodě dojet do cíle, protože mi vyskakuje pětka.“
Poslední český čtyřkolkař v soutěži a Krejčího kolega z Czech Dakar Teamu Oldřich Bražina myslel na lepší umístění než je jeho současná osmá příčka. „Loni jsem byl pátý a chtěl jsem se zlepšit, ale na druhou stranu jsem rád, že ještě jedu, protože se docela trápím,“ postěžoval si. „Motor nemá předpokládaný výkon, a tak se musím spokojit s tím, co mám k dispozici,“ dodal.