Rubriky:

Rallye

Po dobrém obědě si Hirvonen vychutnal i obhájce titulu Loeba

12. února 2010 18:17 - KARLSTAD

Korunní princ světového šampionátu v rallye Fin Mikko Hirvonen dobře poobědval a v pátečním odpoledni si vychutnal i obhájce titulu Francouze Sébastiena Loeba. Šestinásobný mistr světa totiž vstoupil i do úvodního podniku letošního šampionátu se suverenitou sobě vlastní, vyhrál první dvě rychlostní zkoušky Švédské rallye a naznačil, jak moc ho cesta za sedmým primátem láká.

 

Micke Fransson, Reuters

Po první páteční odpolední zkoušce však musel vzít na vědomí tovární jedničku Fordu Mikko Hirvonena. „Poprvé jsem spokojen, vše se vyvíjí správným směrem. Dal jsem do toho agresivitu i odvahu,“ pochvaloval si finský pilot, když najel na Loeba na dvaceti kilometrech deset sekund a převzal od něho vedení. „Je to tady samý kámen, trať je rozbitá, ale hlavně - nebyla to od mne dobrá jízda,“ vyčítal si Loeb, kterého na inkriminované „erzetě“ porazil i jeho stájový kolega Sordo ze Španělska.

Ve zbývajících dvou pátečních zkouškách sice francouzský suverén pár sekund z manka na Hirvonena umazal, ale vedení mu nesebral. „Nic se neděje, soutěž je dlouhá, čekají nás ještě dva dny. Musím však jezdit rychlejší časy,“ zachovával nadhled.

Král formule Räikkönen skončil v příkopě

To finský mistr světa ve formuli 1 Kimi Räikkönen, který je ve Švédsku samozřejmě sledovaný na každém kroku, po přestupu do světa rallye tak klidný nebyl. Zvláště, když v jedné ze zkoušek skončil se svým citroënem v příkopě, ztratil 26 minut, takže figuruje až na sedmačtyřicátém místě. Dokonce daleko za trojicí českých jezdců startující ve Švédsku Prokop, Semerád, Kresta...

Prokop dvakrát rozbil okno

A to přitom ostře sledovaný Martin Prokop jedoucí premiérově s Fiestou S2000 v nové třídě SWRC měl na trati také problémy. Jednou si to ve vyjeté stopě zamířil mimo trať, podruhé přišel o zadní okno a když ho v servisu mechanici vyměnili, pro změnu mu v poslední páteční erzetě prasklo.

„Nevím, jak se to stalo, jen jsem cítil, jaká je v autě strašná zima,“ vykládal, i když s celkovým dvanáctým místem a třetím v novém šampionátu SWRC je zatím spokojený. „Jasně že na skandinávské jezdce nemám, protože oni i z barvy sněhu dokáží číst, jaké je trať a jak mají jet. V tom jim prostě konkurovat nemohu.“

Potíže na trati měl i mladý Martin Semerád startující s Mitsubishi mezi produkčními vozy a držící ve svém šampionátu rovněž třetí příčku. „Nejdříve problémy s přeplňováním, pak výlet mimo trať, nakonec kámen trefený těsně před cílem čtvrté erzety a ve finále jsme málem skončili ve vyjetých kolejích vedoucích mimo trať. Na jeden den toho bylo až dost,“ povzdechl si.

Hned pátek nadělal paseku

Úvodní etapa Švédské rallye nadělala vůbec ve startovním poli pořádnou paseku. Dvaačtyřicetiletý finský veterán Marcus Grönholm jistící ve Švédsku záda Hirvonenovi a Latvalovi by o tom mohl vyprávět. „Připadám si, jako bych seděl v úplně cizím autě,“ kroutil nechápavě hlavou, neboť jeho patálie nebraly konce. Zvláště, když musel na jedné z odpoledních erzet zastavit, neboť mu ve focusu stávkovala elektrika, takže se propadl na desátou příčku. A to přitom v minulosti ve Švédsku pětkrát vyhrál! Další z pilotů fordu Matthew Wilson zase skončil v závějích, poškodil poloosu a ztratil také. „Je to hodně divné. Nevím, co je s autem, ale chová se prostě nevyzpytatelně,“ bědoval.

Páteční program završila noční superzeta na dostihovém závodišti v Karsladu dlouhá 1800 metrů, která ovšem nabízí pouze show pro diváky, než aby promluvila do pořadí.

Švédská rallye po 1. etapě:

1. Hirvonen (Fin./Ford Focus WRC) 1:06:27,8, 2. Loeb (Fr./Citroën C4 WRC) +8,4, 3. Sordo (Šp./Citroën C4 WRC) +12,2, 4. Latvala (Fin./(Ford Focus WRC) +31,6, 5. Ogier (Fr./Citroën C4 WRC) + 1:10,2, 6. H. Solberg (Nor./Ford Focus WRC) +1:46:0, ...12. Prokop (ČR/Ford Fiesta S2000) + 5:33,3, 22. Semerád (ČR/Mits.Lancer) +8:41,2, 30. Kresta (ČR/Mits.Lancer) +16:50,0, 47. Räikkönen (Fin./Citroën C4 WRC) + 30:30,9.

Zdeněk Pavlis (Karslatd), Sport.cz

Zrušit


Časová osa: Rallye

Filtr článků - Rallye