Článek
Proti letošnímu putování zamíří trasa po startu v argentinském Buenos Aires víc na sever a v Chile se přiblíží peruánským a bolivijským hranicím. Novým místem na mapě je pouštní město Arica, kde bude i den odpočinku. Z něj se bude trať ubírat jižním směrem podél Pacifiku a v závěru opět zamíří do argentinské metropole.
Organizátoři se snažili vrátit tradiční pouštní soutěž do Afriky, odkud ji v roce 2008 vyhnala teroristická hrozba v Mauritánii, ale Dakar mezitím takřka zdomácněl v jižní Americe, kde našel statisíce nadšených fanoušků a obdivovatelů. Bylo spočítáno, že se letos v obou jihoamerických zemích přišlo na soutěžní motocykly a auta podívat 4,1 miliónu motoristických nadšenců. Pořadatelé nicméně africkou vizi neopouštějí.
„Jakmile to umožní politické situace, někam do Afriky rallye vrátíme. Zatím to ale nebylo možné. Neplánujeme proto dlouho dopředu, připravený máme pouze nadcházející ročník,“ řekl na tiskové konferenci v Praze zástupce pořádající společnosti A.S.O Balázs Szalay.
Trasa příštího ročníku bude podle něj velice pestrá a měla by se ze sedmdesáti procent lišit od letošní soutěže. „Charakter povrchu se bude během jedné etapy často měnit, ale na své si nejvíce přijdou hlavně milovníci písku,“ poznamenal Szalay o sypkém povrchu. Toho bude ve čtrnácti etapách a 4350 měřených kilometrech skutečně veliké množství a bude se v něm nejspíš rozhodovat o konečných výsledcích.