Hlavní obsah

Tým KM Racing vyhnala ze soustředění v Tunisku pouštní bouře

PRAHA

Obvyklé místo testování „dakarského“ týmu KM Racing – saharská oáza Ksar Ghilane – ukázala začátkem června svou odvrácenou tvář. Po celou dobu pobytu příjemné počasí se v závěru kempu náhle změnilo. Silný vítr vířil a hnal všudypřítomný písek takovým způsobem, že nebylo možné se pohybovat bez slunečních brýlí a posádky musely ráno vyhrabávat své stany z písečných nánosů.

Foto: KM Racing

Kamión Liaz Martina Macíka potvrdil spolehlivost i v náročnýchn podmínkách tuniské pouště.

Článek

„Foukalo to docela silně, jeden večer to začalo a ráno nebylo skoro nic vidět. Bylo to tak neúnosné, že jsme se rozhodli soustředění o čtyři dny zkrátit, protože všechno testování, co jsme měli v plánu, se ještě před tím podařilo úspěšně zvládnout. Akorát se kvůli technickým nedostatkům nepodařilo dostat do Tuniska naše auto Legend CJ7 ,“ popsal situaci týmový šéf Martin Macík, jinak řidič kamiónu Liaz, s kterým letos v lednu skončil čtvrtý na jihoamerickém Rallye Dakar.

Vedle toho, že se na popud Čechů podařilo v jednom místním baru naladit přenos z finále hokejového mistrovství světa a pětadvacetičlenný tým si v daleké poušti vychutnal zlaté opojení, jezdci v Tunisku úspěšně otestovali nové motocykly Yamaha. „Na každé se podařilo ujet osm set kilometrů. Dobře se uvedl i adept do čtyřkolkové sekce Martin Liška, který si vyzkoušel pouštní podmínky s velkým quadem. Vlastně všichni až do nuceného odjezdu splnili očekávání,“ pochvaloval si Macík.

V tuniské poušti testoval i slovenský motocyklista Ivan Jakeš v barvách KM Racingu.foto: KM Racing

Macík zvažuje pronajmutí ostrého kamiónu

Majitele tiskárny v Sedlčanech nyní čekají jednání o rošíření a změnách týmu. „Kromě Lišky doporučuje Pepa Macháček ještě jednoho zájemce o Rallye Dakar, takže spolu s Martinem Plechatým by mohli čtyřkolkáři v prosinci do Buenos Aires odjet ve čtyřech. Motorek máme pět, všechny patří týmu, ale na ně jsou zatím jen tři stálí jezdci. Proto se budu snažit doplnit sestavu i v tomto bodě. No a mně se už v Jižní Americe opravdu nechce trmácet, a proto zvažuji, komu bych liazku pronajal,“ potvrdil Macík své dřívější „hrozby“, že své místo vidí jinde než za volantem ostrého kamiónu.

„Na Dakar samozřejmě pojedu, ale chci se věnovat víc manažerským povinnostem a při tom můžu řídit třeba doprovodný kamión nebo presscar,“ naznačil s tím, že ví o kandidátovi, který by mohl místo něj dakarskou soutěž jet. „Jde o „hobíka“, který si chce splnit svůj sen. Očekává se od něj, že si auto pronajme, může ho to přijít i na deset miliónů korun. Od týmu by měl veškerou podporu a v kabině našeho mechanika a navigátora. Nic ale ještě není uzavřené. Je to jen určitá varianta, která se může uskutečnit třeba až o rok později. Já ale v lednu určitě v Argentině startovat nebudu,“ pravil rozhodně.

Josef Macháček si při tréninkovém kempu ověřil svou čtyřkolku i výbornou fyzičku.foto: KM Racing

Kompletní tým se představí na Baja Espaňa

Stejně jako kamión by Macík rád pronajal i jeden motocykl Yamaha 450, ale angažování „hobíků“ nemá být novou cestou KM Racingu, nýbrž jen určitým doplňkem a oživením soutěžního programu. „Tým bude dál stavět na profesionálních jezdcích, ale proč občas nepostavit někoho, kdo nám přinese nějakou korunu? S penězi je v tomhle sportu veliká potíž, ale určitě se nehodláme stát cestovní kanceláří pro turisty,“ sdělil.

Kompletním představením týmu včetně malého auta má být červencová Baja Espaňa. „Uvidíme, jestli se to podaří ufinancovat, ale chtěl bych, abychom se tam objevili v plné síle. Bez motorek se v záři vypravíme na Silk Way Rallye a jestli se džíp ve Španělsku osvědčí, pojede i v Rusku. Potom už nezbyde čas na nic jiného než na připravu techniky, její nalodění na trajekt a odjezd do Buenos Aires,“ vyjmenoval týmový boss soutěžní program do konce roku.

Reklama

Související témata: