Hlavní obsah

Tituly chceme oba, hlásí šéf Škody, lídra šampionátu IRC

Skvostná bilance zdobí letošní vystupování továrního týmu Škoda Motorsport v Intercontinental rallye challenge. Finský pilot Juho Hänninen s Fabií S2000 je v čele hodnocení jednotlivců následován týmovým kolegou Janem Kopeckým. Mladoboleslavská stáj navíc suverénně vládne i hodnocení značek.¨„Chceme získat oba tituly,“ říká Michal Hrabánek, šéf Škody Motorsport, před belgickou Ypres rallye, která je šestým podnikem dvanáctidílného seriálu.

Foto: skoda-auto.cz

Finský pilot Juho Hänninen (vlevo) zabraný do rozhovoru s šéfem týmu Škoda Motorsport Michalem Hrabánkem.

Článek

Dokážete vůbec najít na úvodu letošní sezóny nějakou chybu?

Z pěti soutěží jsme tři vyhráli. Vedeme oba šampionáty. Když vezmu i Wilkse a Vouilloze,  jezdící rovněž s Fabií S2000 s podporou místních importérů, byla naše značka dvanáctkrát na stupních vítězů. Jsme vážně hodně, hodně spokojení.

Cokoliv jiného než zisk alespoň jednoho titulu na konci sezóny by zřejmě za dané situace znamenalo zklamání...

Chceme získat oba tituly. Máme skvělou výchozí pozici. Ale samozřejmě je vše zavádějící či trošku zkreslující, protože platí jen sedm nejlepších výsledků, tudíž je třeba oba šampionáty vidět pořád jako otevřené. Takže nezbývá, než druhá místa nebrat... (usmívá se) S takovými výsledky se nesmíme uspokojit. Musíme vítězit.

Jak moc vnímáte hlasy, že vaše úspěchy částečně sráží nevyrovnané startovní pole jednotlivých soutěží?

Monte Carlo mělo abnormálně vysokou úroveň a skvělé jezdecké obsazení. Připouštím, že Brazílie byla slabší, ale Argentina měla opět mimořádně vysokou kvalitu. O závodech na Kanárských ostrovech nebo na Sardínii nemá smysl spekulovat. Jedou tam tovární vozy, na startu jsou místní jezdci, kteří jsou ohromně silní, znalí místního prostředí. Takže tam je úspěch velmi tvrdě vydřený a piloty v závodě vybojovaný.

Lze z vašeho pohledu srovnávat i jezdecké pole mistrovství světa a šampionátu Intercontinental rallye chalenge, jehož se účastní váš tým?

Loeb je mimo měřítko, možná mírný odstup ještě mají další tři jezdci (pozn. red.: v dané chvíli Ogier, Hirvonen a Latvala). Ale jinak? Špička IRC, kam patří naši piloti, se může bez váhání měřit se závodníky z mistrovství světa. Jsem přesvědčený, že naši jezdci a stejně tak další borci ze špičky IRC, by se v mistrovství světa pohybovali na čele.

Chystá se Škoda v závislosti na nových pravidlech, podle nichž by měly v MS startovat vozy s obsahem 1600 ccm a turbodmychadlem, k přestupu ze šampionátu IRC?

Zatím neexistuje konečná verze pravidel pro novou třídu. A my rozhodně nehodláme investovat prostředky ani lidské zdroje do něčeho, co není definitivní. Ve WRC má podle našich informací pokračovat jen Citroën a Ford. Mistrovství světa je tedy soubojem dvou značek a prakticky čtyř jezdců, kteří mají k dispozici elitní stroje.

Je možné, že by se váš tým jednorázově objevil na soutěži mistrovství světa?

Rozhodně ne! Jsme zcela pohlceni šampionátem Intercontinental rallye challenge. Z hlediska investic je výhodnější a lépe pasuje k naší značce. Máme zájem prodávat Fabie S2000 i do národních šampionátů, což u vozů specifikace WRC nelze. Kategorie S2000 umožňuje být viděn na závodech každý víkend, zatímco elitní třída ne.

Reklama

Související témata: