Rubriky:

Rallye

V půjčeném autě za osm miliónů chce Kresta blíž k titulu

27. srpna 2010 07:34

Bál se, že naděje na pátý titul českého šampióna jsou nenávratně ztracené. Ale díky výpadku jednoho ze soků při posledním závodě tuzemského mistrovství se Roman Kresta vrátil do hry o titul. Aby nešlo jen o slabý závan naděje, půjčil si pro Barum rallye startující dnes ve Zlíně auto od kamaráda a závodníka Antonína Tlusťáka. Svého Peugeota 207 S2000 vymění za Škodu Fabii S2000 v odhadované ceně osmi miliónů korun. A věří, že bude silnější než kdykoliv v průběhu dosavadní sezóny. „Nové auto je určitě rychlejší,“ chválí si svůj krok čtyřiatřicetiletý rodák z Trnavy u Zlína.

 

www.roman-kresta.cz

Celou sezónu jste absolvoval s Peugeotem 207 S2000. Ve Zlíně však pojedete se Škodou Fabia S2000. Proč jste se rozhodl ke změně?

Při Bohemia rallye jsem cítil, že jsem na limitu svého vozu. Samozřejmě, že s továrním asi jde jet ještě rychleji. Ale já jsem za Valouškem startujícím v novější specifikaci Fabie S2000 zaostával více než jindy. Neměl jsem možnost posunout svůj vůz ještě dál.

Cítil jste, že s Fabií S2000 máte větší šanci bojovat o titul?

Rozhodně ano! Situace se vyvinula tak, že boj o titul je znovu otevřený. Pořád jsme ve hře. A v mladoboleslavském autě jsou naše naděje větší.

Pilot rallye Roman KrestaRoman Kresta se Škodou Fabia S2000 při testování.foto: www.roman-kresta.cz

Měl jste dostatek času sžít se s novým vozem?

Absolvoval jsem dva krátké testy a rallysprint v Pačejově. Já už jsem s Fabií jezdil v minulosti při několika testech či nastavování pro jiné týmy. Ale Barum rallye je nevyzpytatelná. Až ostré kilometry ukážou, jestli byl můj dobrý pocit oprávněný.

Jak velký je rozdíl mezi Peugeotem a Fabií v čase na kilometru?

Nechci ventilovat vlastní poznatky. Ale na testovací trati, kterou znám prakticky poslepu, je rozdíl znát nejen z hlediska pocitu, ale i času. Na nerovných tratích kolem Zlína bude skvělý podvozek Fabie obrovskou výhodou. S Peugeotem je třeba jet agresivněji, mnohem dravěji. Prostě na úplné hranici.

Nepředstavovalo pro vás přesednutí do jiného vozu problém?

Vůz mám půjčený od kamaráda Antonína Tlusťáka. Naštěstí jsme stejných postav, tudíž se nemuseli měnit ani sedačky. Jen jsme prostě přesedli z auta do auta.

A jak fungovala spolupráce s novými mechaniky?

Vše jsme odzkoušeli během testu. Moji kluci budou zajišťovat servis Peugeotu pro Tondu, jeho mechanici se postarají o mě a Fabii. Navíc jsme udělali velkou revizi obou aut. Jsou prakticky nová. Snad se nic závažného nestane.

Roman KrestaRoman Krestafoto: BPA/Petr Frýba

Můžete myslet i na umístění v absolutním pořadí?

Prioritou je boj o český titul. Nejde o vítězství v Barum rallye. I když je Fabia rychlejší, pořád jde o starší specifikaci. Tovární jezdci mají k dispozici druhou evoluci. V porovnání s Pavlem Valoušekm při Bohemia rallye byl ten rozdíl s Peugeotem dvou až čtyř desetin na kilometr. Není tedy možné továrním vozům konkurovat. Ale loni jsem byl jen deset vteřin od třetího místa. Z toho bych byl letos nadšený.

Na kontě máte tři triumfy z Barum rallye. Stejnou bilancí jako vy se mohou pochlubit ještě Nor Haugland, Ital Bertone a Čech Hubáček. Vy jediný můžete ale bilanci vylepšit. Sníte o takovém úspěchu?

Je to už dávno, kdy jsem si říkal, že by to bylo fajn. Pokud vím, za pět triumfů získá člověk pohár do trvalého držení. Jenže vyhrát ještě dvakrát je cíl z říše snů. Moje priority jsou vážně jinde. Chci urvat co největší porci bodů v boji o český titul. Ale budu se snažit elitu maximálně prohnat.

Bude vám u trati držet palce i tříletý syn Patrik nebo ho zatím vaše závodění nechává v klidu?

Všechno hodně prožívá. Ví, že jedu s jiným autem. Se sedmiletou dcerkou Terezkou řešili, proč jsem se půjčil jiný vůz. Byli sledovat už rallye v Pačejově. A probírali i design Fabie. Měl nějaké zdravotní potíže, ale snad bude do soboty fit a uvidí mě v akci. Má o závodech přehled, je velmi bystrý. Zná Pavla Valouška i Vencu Pecha, s nimiž bojuji o titul. Velký kámoš je s Jaromírem Tarabusem, jemuž pořád říká Tabarus. Chci mu výsledkem udělat radost.

Radek Malina, Právo

Zrušit


Časová osa: Rallye

Filtr článků - Rallye