Hlavní obsah

Valoušek dřel až na krev, aby byl fit pro klíčový boj o titul

ZLÍN

Mohl být králem. Stačilo dojet při minulém závodě českého šampionátu na třetím místě, které při Bohemia rallye v Mladé Boleslavi držel, a už mohl doma hledat místo na korunu pro krále českého mistrovství. Místo toho udělal Pavel Valoušek na tratích v okolí Mladé Boleslavi neomluvitelnou chybu, havaroval a jeho náskok v čele domácího mistrovství se dramaticky ztenčil na pouhých šest bodů. Před Barum rallye, která odstartovala včera v noci ve Zlíně, však tvrdě dřel, aby vše odčinil. „Jsem psychicky i fyzicky silnější. Pučil jsem se,“ ujišťuje jednatřicetiletý pilot Fabie S2000 ze Škoda Delimax týmu.

Foto: Škoda Delimax Team

Pavel Valoušek s vozem Škoda Fabia S2000 na trati soutěže v Hustopečích.

Článek

Barum rallye zahrnutá v kalendáři IRC pro vás představuje vrchol sezóny. Jde o nejprestižnější a nejlépe obsazený závod české automobilové scény. Navíc v něm můžete udělat rozhodující krok k titulu. Jak jste se na domácí podnik chystal?

Minulý týden jsem absolvoval dvoudenní test s Fabií S2000. Najel jsem asi sto padesát kilometrů. A také jsem hodně pracoval na kondici. Byl jsem na soustředění v Praze, kde na můj trénink dohlížel týmový lékař Škody Motorsport Jaromír Jiřík

Co bylo náplní fyzických tréninků?

Šlo o třídenní, ale velmi intenzivní kemp. Nejprve jsem absolvoval dvaadvacet kilometrů na kolečkových bruslích na okruhu v Račicích. Odpoledne byly na programu opakované výběhy na pískovcovou kopuli a také plavání. Druhý den přišel na řadu běh v kopcích a odpoledne padesátikilometrová etapa na kole. Všechno samozřejmě na čas. Vše završil den rozdělený na trénink v posilovně a běhání proložené speciálními posilovacími cviky. Bylo to vážně na krev.

Po návratu z Prahy už jste tedy ladil formu jen za volantem Fabie S2000 nebo jste ještě pracoval i na kondici?

Po testu už jsem v autě seděl až při pátečním ostrém tréninku před startem rallye. Ale postupně jsem „polykal“ čtyřicet kilometrů na kole, porci několika kilometrů při plavání v bazénu a dvacet kilometrů na in-line bruslích u nás v Otrokovicích.

Pavel Valoušek dostává pokyny při testu vozu Škoda Fabia S2000.foto: Škoda Delimax Team

Budete po tomto drilu psychicky silnější, aby se už neopakovala chyba, kterou jste udělal při Bohemia Rallye, kde jste havaroval?

Samozřejmě, že doma na mě bude obrovský tlak. Už v týdnu před závodem mi hodně lidí psalo, povzbuzovalo mě, vyptávalo se na pocity. Pojedu prakticky za barákem. Sice znám prakticky každý roh, ale jde i o svazující faktor, protože v některých místech jsem opatrnější více než je třeba. Ale už když jsem v Barum rallye startoval před dvěma lety v rámci projektu BF Goodrich byl tlak enormní. Tudíž určitě jsme dobře připravení.

Jak jste zatím s vlastním vystupováním v šampionátu spokojený? Nemělo být bodů na vašem kontě více? Neprohospodařil jste zbytečně slibný náskok?

Začátek sezóny byl velmi dobrý. Vyhrál jsem Valašskou i Šumavskou rallye. Pak jsem v Českém Krumlově i přes defekt dojel třetí. Problém samozřejmě nastal při Bohemia rallye, kterou jsem po vlastní hloupé chybě nedokončil. Přitom jsem měl závod v Mladé Boleslavi skvěle rozjetý a mohl jsem upevnit vedení v šampionátu. Nechal jsem tam obrovskou porci bodů. Vše jsem si srovnal, ten karambol už přebolel. A věřím, že jsem se poučil.

Bude velmi těžké zvládnout emoce a uhlídat v průběhu soutěže nervy, abyste se nenechal strhnout bojem elitních jezdců z IRC?

Při Bohemia rallye startovali Hänninen a Bouffier, kteří jedou i Barum rallye. Ztráceli jsme na ně, ale odstup nebyl tak dramatický. Tudíž doufám, že s nimi budeme držet krok. Ale samozřejmě je prioritou český titul. Taktiku určíme po čtyřech rychlostních zkouškách. Buď můžeme jet se špičkou nebo zvolíme defenzivnější taktiku s ohledem na body do českého šampionátu. Hodně bude záležet na tempu Romana Kresty, který je v domácím mistrovství zatím třetí, ale pro Barum rallye si vypůjčil Fabii S2000. S ním krok rozhodně držet musím. A jestli on bude honit elitu, budu se muset přizpůsobit...

Ve srovnání s Krestou však budete mít k dispozici vůz novější specifikace Škody Fabie S2000. Jde o velkou výhodu?

Jel jsem s druhou evolucí Fabie S2000 zatím pouze jeden závod. A přibližně sto padesát kilometrů v rámci testů. Pocitově jsem určitě dál, ale zlepšení podle času určit nelze. V rychlých zatáčkách a na rozbitých cestách je ale každopádně naše auto lepší. Teď jen vše musím potvrdit na trati, zvláště když jde o předspolední závod českého šampionátu.

Reklama

Související témata: