Článek
„Měli jsme přesné informace o počasí, vzali měkké gumy a vyplatilo se,“ lebedil si Kopecký, osmadvacetiletý pilot továrního týmu Škoda. Soutěž skvěle rozjel. Nejprve vyhrál páteční noční diváckou speciální zkoušku v ulicích Zlína. Nejrychlejší čas zajel i na dalších dvou testech. Pak zrychlil jeho týmový parťák a lídr šampionátu Fin Hänninen a snížil rozdíl v celkovém pořadí na jedinou vteřinu. Jenže hned na pátém měřeném úseku vyletěl mimo trať, poškodil zadní část vozu a ztratil třiatřicet vteřin.
Pátá rychlostní zkouška se stalou osudnou i pro Romana Krestu startujícího premiérově se Škodou Fabia S2000. Ve vysoké rychlosti dostal na jednom z horizontů za hustého deště smyk, následně havaroval a udělal kotrmelec, po němž zůstal na boku.
„Jednoznačně šlo o moji chybu. Měl jsem příliš vysokou rychlost. Nepomohla nám ani volba pneumatik, která nebyla ideální,“ přemítal o osudném okamžiku s odstupem několika hodin čtyřiatřicetiletý pilot z Luhačovic.
Celý den ve Zlíně i okolí motalo jezdcům kromě náročných tratí hlavy také proměnlivé počasí a s ním související těžká volba pneumatik. V druhé sekci kvarteta rychlostních zkoušek se nejrychlejšími časy blýskli postupně Valoušek, Kopecký, Hänninen a Loix, tedy kvarteto pilotů za volantem vozu z mladoboleslavské továrny.
Mělo být sucho, ale pršelo, láteřil Kopecký
Na konci prvního dne tak měl obhájce loňského vítězství ve zlínské soutěži Jan Kopecký náskok osmadvaceti vteřin, který ho výrazně přiblížil triumfu. V průběhu neděle na jezdce však čeká ještě osm měřených úseků dlouhých v součtu 126 kilometrů.
„Ale na odpolední průjezdy už volba pneumatik nebyla ideální. Mělo být sucho, ale prakticky všude pršelo,“ láteřil Kopecký a nechtěl ani slyšet, že osmadvacet vteřin k dobru před Loixem mu zaručuje druhý triumf v řadě. „V neděli musím jet od rána naplno. A hlavně se vyvarovat hloupých chyb. Počasí je tady nevyzpytatelné a do výsledků může hodně promluvit. Tudíž precizní informace budou strašně důležité,“ říkal Kopecký.
Vydařený první den vyšperkovaný třemi výhrami v rychlostních zkouškách už se snažil z hlavy vytěsnit. „Hlavní bude dobře se vyspat a jít na start maximálně klidný. Rozhodně se současným stavem nenervují, nepřipouštím si žádný tlak,“ ujišťoval druhý muž průběžného pořadí.
Ke klidu mu pomohl i výlet týmového parťáka Hänninena mimo trať. „Je jasné, že kdyby Juho na páté zkoušce výrazně netratil, byl by souboj o prvenství větší a my bychom museli více šlapat na plyn. Takhle zvolníme v místech, kde si nejsme jistí, zda za zatáčkou bude bahno,“ přiznal Kopecký.
Výsledky Barum rallye po 9. rychlostní zkoušce |
1. Kopecký, Starý (ČR, Škoda Fabia S2000) 1:22:12,7, 2. Loix, Miclotte (Bel., Škoda Fabia S2000) +28,2, 3. Bouffier, Panseri (Fr., Peugeot 207 S2000) +28,5, 4. Hänninen, Markkula (Fin., Škoda Fabia S2000) +35,2, 5. Meeke, Nagle (Brit., Peugeot 207 S2000) +49,7, 6. Pech, Uhel (ČR, Mitsubishi Lancer Evo IX) +1:44,3, 7. Valoušek, Hrůza (ČR, Škoda Fabia S2000) +1:55,2, 8. Mikkelsen, Floene (Nor., Ford Fiesta S2000) +2:09,6. |