Hlavní obsah

V Rusku je to o hubu, láteřil Loprais na Hedvábné rallye

PRAHA/VJAZMA

Velmi dobré páté místo a minimální odstup o trojice továrních kamazů si drží po druhé etapě prestižní Silk Way Rally Aleš Loprais se speciálem Tatra 815. „Je to tu o hubu, jsme víc ve vzduchu, než na kolech,“ řekl do telefonu Právu.

Foto: Radek Šolc

Tatra Aleše Lopraise při Rallye Hedvábné stezky

Článek

První etapa rallye Hedvábné stezky se jela v sobotu z Petrohradu do Starej Russi. Rychlostní test měřil 86 km a vedl tankodromem ve vojenském prostoru Luga.

„Trať byla strašně rozbitá. Naše tatra létala častěji ve vzduchu než jela po kolech. Navíc na větší části hodně pršelo. Samé bláto a nepřehledné díry, staré vyjeté koleje a výmoly. Na průjezdech bylo jasně vidět, že kamazy to tu mají perfektně najeté, věděli kudy veden nejlepší cesta,“ popsal pro Právo a Sport.cz sobotní etapu Aleš Loprais, který v ní skončil pátý, se ztrátou 4:34 minut na vedoucího Rusa Firdause Kabirova.

Rusové s armádou nových Kamazů

Ruská automobilka z Kazaně postavil na start sedm zcela nových speciálů Kamaz. „Bojovat s armádou továrních kamazů je těžké, ale já s tím počítal. Mají politický úkol vyhrát. Vždyť záštitu nad soutěží převzal předseda ruské vlády Putin a využívá ji jako propagaci zimní olympiády v Soči, kde je 18. září cíl. Závodit tady je o hubu, ale nic jim nedarujeme,“ zdůraznil Loprais.

Také druhá etapa ze Starej Russi do Vjazmy s 336 km dlouhou rychlostní zkouškou, byla hodně náročná. „Jelo se po úzkých cestách v lesích, kde bylo zase hodně výmolů, takže jsme si zaskákali, až mě z toho bolí záda. Kamazy nasadily ostré tempo s cílem ostatní zničit,“ popsal druhou etapu Loprais.

Nizozemec na trať a tempo doplatil

„Na těžkou trať a vražedné tempo už doplatil nizozemský tým Gerarda de Rooye, který přijel se dvěma novými vozy Iveco. Pep Vila udělal kotrmelec a ztratil dvě a půl hodiny. Holanďan Hugo Duisters zase poškodil řízení a také si připsal desítky minut. My jedeme na hraně rizika, ale mám to pod kontrolou, abychom nezničili kamión, který je vývojovým mezistupněm pro Dakar 2011. Zatím nemáme problém a spolupráce v kabině s Milanem Holaněm a Jarem Miškolcim je perfektní,“ dodal Loprais v neděli večer. V neděli dojel opět pátý, za třemi Kamazy. O pouhých šest sekund ho porazil čtvrtý Němec Franz Echter s vozem MAN.

Na trati se drží v kategorii osobních automobilů i česká posádka Peter Mikula - Ivan Novák. S Toyotou Land Cruiser se drží na konci třetí desítky.

<tbody><tr class="invert"><td><strong>Výsledky - po II. etapě </strong></td></tr><tr class="highlight"><td><strong>Kamiony:</strong> 1. Čagin 2:47:03 h., 2. Kabirov +1:34 min., 3. Nikolajev (vš. Rus., Kamaz) +3:10 min., ...5. Loprais (ČR, Tatra) +9:06.<strong>Automobily:</strong> 1. Sainz (Šp.) 2:19:30 h., 2. Al Attia (Kat.) +1:07, 3. De Villiers (JAR, vš. VW) +2:26, ...29. Mikula (ČR, Toyota) +1:12:17. </td></tr></tbody>

Reklama

Související témata: