Článek
"V minulých dvou sezónách jsem si šanci na titul pokazil sám. Vždy jsme ji měli. Hlavně loni byla obrovská, ale dvakrát jsme ztratili první místo. Musím se s tím poprat a nedělat takové chyby," řekl Kopecký. Stejně jako v minulé sezóně bude usedat do vozu Škoda Fabia S2000 s navigátorem Petrem Starým.
Rok 2011 bude pro Kopeckého jiný v tom, že jeho stálým týmovým kolegou už nebude Juho Hänninen, který loni IRC ovládl. Finský pilot se posunul do mistrovství světa. "Budeme rozdělení a budeme bojovat na dvou frontách. Budu mít zřejmě jiného parťáka, ale nedá se nic dělat. Bez ohledu na to se musím připravit na každý závod maximálně," podotkl Kopecký.
Osmadvacetiletý závodník si dobře uvědomuje, že i bez Hänninena, který ale například v Monte Carlu pojede, bude konkurence v IRC velká. "Mistrovství světa i IRC jsou jezdecky na stejné úrovni. Je ale pravda, že bych s Juhou rád startoval dál. Je to skvělý parťák a na trati si to rozdáváme, jak se patří. Vždy je lepší měřit se s nejlepšími a porazit je," uvedl Kopecký.
Populární rallye slaví sto let
Nabité startovní pole jej čeká už v Monte Carlu. Populární rallye slaví stoleté výročí od prvního ročníku a počet a zejména kvalita přihlášených posádek tomu odpovídá. Figuruje v ní například 32 vozů kategorie S2000 a vedle pilotů startujících běžně v IRC jsou přihlášeni například norští bratři Petter a Henning Solbergové, François Delecour z Francie nebo Fin Toni Gardemeister.
"To je jedině dobře. Vypovídá to o kvalitě soutěže, jak je prestižní. Když se řekne Monte Carlo, tak by tady každý šofér chtěl startovat. Mám radost ze startovky, je tu velice dobrá konkurence a bude těžké se tady prosadit," řekl.
Hon na Škodu
Letošní sezóna IRC bude i "honem" na Škodu, která předešlé sezóně jednoznačně kralovala. "Uvidíme, jak se budou ostatní snažit. Nedokážu mluvit za Peugeot nebo další automobilky, ale určitě všichni udělali vše pro to, aby tady uspěli. To jsme ale udělali i my," řekl Kopecký, podle kterého motivaci účastníků Monte Carla zvyšuje letošní jubileum.