Hlavní obsah

Partnerství s Býky vyžaduje být nejlepší, říká šéf Škody o spojení s Red Bullem pro MS

Radek MalinaSport.czPrávo

Dva tituly! Mezi jednotlivci i v týmech! Michal Hrabánek přivedl Škodu Motorsport v pozici šéfa týmu v loňském roce k mimořádnému úspěchu v šampionátu Intercontinental rallye challenge. Před nadcházející sezónou startující pro mladoboleslavský tým ve středu rallye v Monte Carlu nepochybuje, že i přes zvětšení záběru české stáje bude značka se šípem ve znaku znovu neméně úspěšná.

Foto: Škoda Auto Motorsport

Juho Hänninen při posledním dílu loňského šampionátu IRC ve Skotsku.

Článek

Prozradíte, jak bude vypadat program mladoboleslavského týmu v letošní sezóně?

Je rozdělený do tří částí. Budeme se snažit obhájit titul ve značkách i mezi jednotlivci v Intercontinenal rallye challenge. Je připravený program pro mistrovství světa třídy SWRC (pozn. red.: vozy o objemu do 2000 ccm s pohonem čtyř kol), kde nás bude zastupovat Juho Hänninen, a nadále pokračuje náš zákaznický program.

Kterému šampionátu budete přikládat větší důležitost?

IRC bude prioritou pro Jana Kopeckého. Měl by absolvovat přibližně deset závodů. Někde určitě pojede i Juho Hänninen. Jeho starty budou minimálně dva: v Monte Carlu a ve Zlíně. Samozřejmě budeme spolupracovat i s místními importéry, tudíž pojede s Fabií S2000 také Andreas Mikkelsen za Škoda Motorsport United Kingdom. I jeho kalendář bude čítat většinu závodů. Šest až osm podniků čeká na Loixe v belgické Škodě. Těmto jezdcům však na rozdíl od loňské sezóny budeme chystat vozy v Mladé Boleslavi. Monte Carlo určitě pojede Nicolas Vuilloz v barvách francouzské Škody, přičemž jednáme o jeho startu na dalších závodech.

Tým Škody v seriálu IRCfoto: Škoda Auto Motorsport

Juho Hänninen se tedy bude po titulu v IRC vyšperkovaném vítězstvím ve finské rallye s Fabií S2000 koncentrovat výhradně na úspěch v SWRC?

Ano. V barvách týmu Red Bull Škoda pojede kompletní program. Ale vůz mu bude připravovat také tovární tým z Mladé Boleslavi.

V IRC nasadíte jediný místo dvou vozů v loňském roce. Jedná se o krok znamenající snahu o úsporu prostředků?

Nikoliv! Změna programu našeho týmu rozhodně není otázkou šetření. Součet při startu jednoho auta v SWRC a druhého v IRC určitě není levnější, zvláště při předpokládaných startech Hänninena také v IRC.

Nevzdáváte se nasazením jen jednoho továrního vozu do Intercontinental rallye challenge možnosti obhajoby?

Mezi jednotlivci byl Jan Kopecký dvakrát druhý. Dostane dostatek příležitostí zajistit si tolik bodů, abychom první místo mezi jednotlivci udrželi. Značka Škoda by byla silnější, kdybychom nasadili dva vozy. Ale šance startů v SWRC přináší lákavé možnosti z hlediska sbírání poznatků z tratí MS a šotolinových povrchů. Nicméně z hlediska šance obhajoby v Poháru konstruktérů IRC bychom neměli nijak trpět, protože nadále zůstává v platnosti pravidlo o bodování vozu podle značky, nikoliv bez ohledu na jeho nasazení Škodou za české, belgické či anglické barvy.

A pokud by se jezdcům nasazovaným místním zastoupením Škody nedařilo dojíždět na čelních pozicích?

V případě, že by se sezóna vyvíjela nějak katastrofálně, snažili bychom se co nejvíce sladit program Hänninena v MS i IRC.

Zvedly úspěchy v minulé sezóně a tituly v IRC cenu vozů určených pro zákaznický program?

Ne. Ceny zůstávají i přes dva triumfy v šampionátu stejné. Samozřejmě bychom mohli cenu navýšit a šlo by o logický krok, který by nám nikdo nemohl vyčítat. A zájemce bychom neodradili. Nicméně cenová politika v oblasti motorsportu se nemění. Třicet vozů jsme už prodali, dva jsou připravené v továrně a další čtyři půjdou rozhodně do prodeje v první polovině roku. Zájem je trvalý.

Český závodník Jan Kopecký s Fabií S2000 během rallye v San Remu.foto: skoda-auto.com  

Hänninen, který je pod smlouvou ve vašem týmu, bude v SWRC jezdit pod hlavičkou týmu Red Bull Škoda. Co představuje pro mladoboleslavský tým partnerství s nadnárodním gigantem angažujícím se v mnoha sportovních odvětvích?

Byli jsme v dlouhodobém kontaktu. Jedná se o nejúspěšnější subjekt v motorsportu. Titul mezi jezdci i značkami v mistrovství světa formule 1 je nezpochybnitelným globálním úspěchem. I pro nás je výzvou udržet takřka obecné pravidlo, že partnerství s „býky“ vyžaduje být nejlepší ve své disciplíně...

Lze ve startech Hänninena v SWRC hledat souvislost s budoucím startem Škody v mistrovství světa?

Takto bych Juhovy starty v mistrovství světa nehodnotil. Chceme mít prostě vlastní zkušenosti i z jiných soutěží.

Je tedy vyloučené, že už v roce 2012 by Škoda absolvovala celý program mistrovství světa s upraveným vozem pro třídu WRC 1600?

Minimálně ještě v příští sezóně se nic takového rozhodně nestane. Momentálně se stále plně soustředíme na S2000. Plány na WRC nejsou vážně nikde na stole.

Reklama

Související témata: