Hlavní obsah

Vojenský dril má z prince Kopeckého udělat krále

VALENCE

Je korunním princem šampionátu Intercontinental rallye challenge. Předloni se musel Jan Kopecký sklonit před Britem Meekem, minulý rok před týmovým kolegou Finem Hänninenm. Letos už si český pilot továrního týmu Škoda s Fabií S2000 nehodlá místo na trůnu nechat sebrat. Korunovaci mu má zajistit i vojenská příprava, kterou absolvoval.

Článek

„Rozhodně jsem si žádnou velkou pohodičku na přelomu roku nedopřál,“ směje se osmadvacetiletý rodák z Opočna. Zatímco většina lidí před příchodem nového roku debužírovala, závodní pilot mladoboleslavského týmu dřel na fyzické kondici pro novou sezónu s vidinou zisku vytouženého titulu. „Cesta k němu bude trnitá, ale jde o jedinou metu, kterou mám,“ přiznává Kopecký, že druhých míst už se přejedl. Ne tak sladkostí a dobrot o vánočních svátcích. „Nepřežírám se normálně. Teď jsme navíc měli na programu čtyřdenní tréninkový kemp. Hlídal jsem se,“ vypráví borec, jenž je jedním z kandidátů na vítězství v rallye Monte Carlo, nejslavnější soutěži světa.

Před Silvestrem v Jílovišti u Prahy podstoupil s parťákem Juhou Hänninem čtyřdenní kondiční přípravu na novou sezónu pod vedením týmového trenéra a lékaře Jiříka. „Denně jsme měli tři fáze. Běhali jsme ve sněhu rovinky a kopečky, plavali, posilovali,“ vzpomíná Kopecký. Vrchol přišel poslední den soustředění. „Nafasovali jsme čelovky, mapy a vyrazili do zalesněných kopců. Po kolena jsme se s Juhou brodili v noci sněhem. Úplně neznámým terénem,“ líčí Kopecký.

S odstupem času už se netradičnímu drilu navyklému spíše vojáky směje. „Ale když to řeknu slušně, byla to pěkná dřina. Měli jsme totiž na zádech batoh s patnáctikilogramovou zátěží. Párkrát jsme i zabloudili. Vyrazili jsme v půl páté odpoledne a v cíli byli půl hodiny po půlnoci. Vážně pěkná osmihodinová šichta,“ líčí Kopecký. Nebylo divu, že silvestrovské oslavy ho další den nechaly celkem chladným. „V jednu už jsem spal,“ culí se nová jednička mladoboleslavského týmu pro IRC.

Na svůj oblíbený snowboard se nedostal. „Nebyl prostě čas,“ pokrčí smířlivě rameny. „Ale po Monte Carlu je do dalšího závodu dost dlouhá doba, takže prkno vezmu a určitě vyrazím,“ těší se Kopecký.

Jan Kopecký s vozem Škoda Fabia S2000 na trati Italské rallye na Sardinii.foto: www.ircseries.com

Nyní se plně koncentruje na úvodní soutěž roku. V monackém knížectví polyká kilometry rallye, která se poprvé jela před sto lety. „Jsem nadšený z konkurence,“ připomíná český borec, že na startu je kupříkladu bývalý mistr Peter Solberg či hvězdy motorsportu jako Henning Solberg, Francois Delecour, Stéphane Sarrazin nebo Kopeckého týmový parťák Juho Hänninen, jenž se letos zaměří na start v mistrovství světa. „Nemyslím, že jeho odchodem na mě padne větší tlak. Nedívám se na start v šampionátu IRC tak, že jsem jediným stálým jezdcem Škody, a proto musím vyhrávat,“ tvrdí Kopecký.

Je mu však jasné, že loňské karamboly, kdy na Azorských ostrovech a při Barum rallye ve Zlíně odstoupil těsně před koncem z prvního místa kvůli haváriím, si prostě dovolit nemůže. „Šlo o dvě hloupé chyby, které mě stály celkový triumf a v jejichž důsledku pro mě bylo konečné druhé místo zklamáním. Už vím, že není třeba chtít ve vyhraném závodě vyhrát i všechny zkoušky,“ dušuje se Kopecký, že dozrál pro pozici krále seriálu IRC.

Reklama

Související témata: