Hlavní obsah

Zůstáváme nohama na zemi, tvrdí lídr PWRC v rallyeovém MS Semerád

PRAHA

Automobilový jezdec Martin Semerád se po dvou odjetých rallye drží trochu nečekaně v čele průběžného pořadí mistrovství světa v kategorii produkčních vozů. Dvacetiletý pilot si před startem sezony stanovil za cíl skončit celkově do třetího místa, s výsledky je tak zatím maximálně spokojený.

Foto: Petr Hloušek, Právo

Martin Semerád

Článek

"Máme dobře našlápnuto k cíli, který jsme si dali. Vypadá to, že bychom ho mohli dosáhnout, ale zůstáváme pevně nohama na zemi. Je za námi teprve třetina sezony," řekl Semerád na dnešní tiskové konferenci v Praze.

Jezdec vozu Mitsubishi Lancer EVO IX na úvod sezony nečekaně vyhrál ve Švédsku a minulý týden obsadil v Portugalsku ve své kategorii třetí místo. V obou případech měl ale štěstí, na severu Evropy i v Portugalsku mu pomohly problémy soupeřů.

"Dobře si ty okolnosti uvědomujeme," přiznal nejmladší vítěz světového závodu v historii. "Na začátku sezony jsme se ocitli v úžasné pozici. Navíc dva kandidáti na titul mají nyní na svém kontě nulu respektive jeden bod, takže se o ně nemusíme moc starat," poukázal Semerád na nečekané problémy Švéda Flodina a Grondala z Norska.

Hlavně neriskovat

Základem dosavadního úspěchu je skutečnost, že české posádce se daří dodržovat předsezónní taktiku - zbytečně neriskovat a jezdit s rozvahou. "Mistrovství světa není český mistrák, není potřeba jet pořád na hraně. Musí se pořád přemýšlet. Není důležité vyhrát jednu erzetu, ale dojet do cíle," podotkl spolujezdec Michal Ernst. Opatrnější jízdou se také výrazně "šetří" auto, vozy z produkční kategorie nejsou tak odolné jako speciály WRC.

Jeden velký problém však posádka Semerád rallye týmu musí řešit - potíže s čínskými pneumatikami DMACK. V Portugalsku kvůli nim první den výrazně ztrácel a jen díky souhlasu mezinárodní federace mohl od druhé etapy z bezpečnostních důvodů použít jinou směs a jiný typ pneumatik.

Šéf týmu Josef Semerád věří, že v příštích závodech podobné problémy jeho syn mít nebude, i díky tomu, že by se nově měl aktivně podílet na testování a vývoji těchto pneumatik.

"V DMACKu jsou nadšeni z našich výsledků. Váží si, že jsme u nich, a jsou ochotni udělat cokoliv, abychom u nich zůstali. I proto jsme se dohodli na užší spolupráci," uvedl Josef Semerád. Kdyby se však měly na dalším závodě problémy opakovat, zřejmě by tým přešel ke zkušenější konkurenci. DMACK se totiž vyrábějí pouze od minulého roku.

Teď má Semerád téměř dvouměsíční pauzu, další rallye jej čeká až na konci května, kdy se představí v Argentině. V příštích týdnech se tak bude věnovat škole. "Zkusím zachránit, co se dá," pousmál se student sportovního managementu na FTVS v Praze.

Reklama

Související témata: