Článek
Posádka továrního Kamazu k tomu dostala i pokutu 1000 eur <span>za</span> <span>překročení rychlosti</span>, která se ve spojovací části etap prostě musí dodržovat. Kabirov tak v průběžném pořadí klesl na druhou příčku s odstupem šestnácti minut a paradoxně nakonec možná doplatil i na to, že si na konci páteční etapy dovolil luxus v podobě výpomoci zapadlému BMW krajana Mironěnka, kterou za něj mohl vzít kdokoliv z týmových kolegů.
Na závěrečnou 16kilometrovou zkoušku říčním korytem v sobotu už nedošlo. Vzhledem k nedávným dešťům je hladina vody v řece příliš vysoko a závěrečná rekognoskace potvrdila, že průjezd speciálkou není možný. Dlouho se celá situace zvažovala, nakonec ale rozhodl zájem o bezpečnost posádek.
Soutěžící tak pouze v konvoji přejíždí 360 km z Majkopu do Soči, kde před Grandhotelem Krasnaja dojde odpoledne k vyhlašování vítězů.
Český jezdec dojel před dvěma lety v Sil Way Rally třetí, loni čtvrtý a vždy před ním byly jen posádky Kamazů. Letos je dokázal všechny pokořit, i když mu v konečné fázi pomohl trest pro Kabirova.
Neoficiální konečné pořadí soutěže kamiónů: |
1. Loprais, Holáň, Štajf (ČR, Tatra) 32:23:15 h, 2. Kabirov, Mokjejev, Tanin (Rus., Kamaz) +16:41 min, 3. Karginov, Mizjukajev, Děvjatkin (Rus., Kamaz) +38:36, 4. Stacey, Willemsen, van der Kinderen (Niz., Iveco) +1:02:30, 5. Mardějev, Běljajev, Mirnyj (Rus., Kamaz) +2:07:09, 6. F. Echter, Ruf, Ch. Echter (Něm., Man) +2:07:52, ...12. Valtr, M. Macík, J. Macík (ČR, Liaz) +5:56:40, 19. Vrátný, Almáši, Pustějovský (ČR, Tatra) +11:14:42. |