Článek
Třetím místem potvrdil nadvládu mladoboleslavské automobilky Fin Juho Hänninen, který je i nadále v čele IRC. Prioritou loňského šampióna jsou ale pro letošní rok starty v mistrovství světa.
Zlínská soutěž byla tradičně i součástí českého mistrovství, v němž si díky osmému místu prakticky zajistil čtvrtý titul v kariéře Roman Kresta. O celkovou výhru ho může ještě teoreticky připravit Kopecký, který by ale v termínu závěrečné soutěže seriálu, Rallye Příbram, měl startovat v San Remu.
Vítězná posádka řidič Jan Kopecký (vpravo) a navigátor Petr Starý. foto: ČTK/Zdeněk Němec
Kopecký vyhrál ve Zlíně podruhé. Nejrychlejší byl i v roce 2005, kdy ale výsledky vozů kategorie WRC, s kterým startoval, pořadatelé do oficiálního pořadí nezapočítávali.
O výhru ho nepřipravily ani technické problémy
O první výhru v letošním seriálu IRC jej nepřipravily ani nedělní problémy s chlazením posilovače řízení, kvůli kterým Kopecký přišel prakticky o celý náskok z první etapy. "Zabojovali jsme a pak zvládli i tuhý souboj s Freddym," radoval se Kopecký. Odstup od Loixe byl v přepočtu na délku vozu menší než jedno auto. "Asi se budu muset zeptat nějakého inženýra, aby nám to spočítal," řekl s úsměvem.
Loix bral svou těsnou prohru sportovně, přiznal ale, že jej mrzí, že nevyhrál. "Bohužel jsem byl až druhý. Na druhou stranu, ale kdyby Honza neměl ráno problémy, asi bych se k němu tak nepřiblížil. Pak jsme bojovali až do konce, ale nepředstihli jsme ho," řekl Loix, jemuž patří v průběžném pořadí IRC třetí pozice.
Vedení týmu dodrželo slib
Vedení mladoboleslavského týmu dodrželo sobotní slib a do souboje Kopecký - Loix nemluvilo. "Žádné pokyny nebyly, a když se podíváte, jaké byly rozdíly mezi námi v posledních třech erzetách, tak to by ani nikdo nedokázal naplánovat," poukázal Kopecký na fakt, že zatímco on v poslední sekci dvakrát o sedm respektive tři desetiny sekundy svůj náskok zvýšil, v poslední erzetě byl o osm desetin sekundy rychlejší Loix.
Zlínská soutěž byla tradičně i součástí českého mistrovství, v němž se díky osmému místu přiblížil ke čtvrtému titulu v kariéře Roman Kresta. O celkovou výhru ho může ještě teoreticky připravit Kopecký, který by ale v termínu závěrečné soutěže seriálu, Rallye Příbram, měl startovat v San Remu. Tým Škody ale jeho start v Itálii oficiálně nepotvrdil.
Krestovi, jenž také závodí s vozem Škoda Fabia S2000, k předčasné korunovaci pomohly problémy Pavla Valouška a Václava Pecha, kteří nedokončili sobotní etapu. Loňský šampión Valoušek havaroval, Pech měl technické problémy.
Kresta kontroloval pozici
Kresta poté vsadil na jistotu a až do cíle kontroloval pozici druhého nejlepšího Čecha po Kopeckém. "Nic jednoduchého to ale nebylo. Odstoupili, řekl bych, až moc brzy. Pro nás bylo prioritou dojet co nejlépe v českém mistráku a tomu jsme podřídili všechno," podotkl Kresta, který zatím rozhodně slavit zisk titulu nebude. "Nikdo neví, jestli Honza pojede (v Příbrami). V tuhle chvíli má v nominaci San Remo a pak by v Příbrami neměl být. Kdyby to tak bylo, tak bychom měli titul jistý. Žádné zásadní oslavy ale teď nebudou," dodal Kresta.
Seriál IRC pokračuje od 9. do 11. září dalším závodem v Maďarsku, domácí šampionát zakončí soutěž v okolí Příbrami 23. a 24. září.
Barum rallye, šestý podnik mezinárodního mistrovství České republiky v automobilových soutěžích a sedmý díl seriálu Intercontinental rallye challenge: |
1. Kopecký, Starý (Škoda Fabia S2000) 2:15:51,7, 2. Loix, Miclotte (Bel./Škoda Fabia S2000) -1,2, 3. Hänninen, Markkula (Fin./Škoda Fabia S2000) -37,4, 4. Neuville, Gilsoul (Bel./Peugeot 207 S2000) -1:59,6, 5. Mikkelsen, Floene (Nor./Škoda Fabia S2000) -2:05,7, 6. Gardemeister, Suominen (Fin./Škoda Fabia S2000) -3:43,2, 7. Breen, Roberts (Ir./Ford Fiesta S2000) -3:47,4, 8. Kresta, Gross (Škoda Fabia S2000) -4:21,5, ...15. R. Odložilík, Tureček (Škoda Fabia S2000) -7:01,6, 17. Orsák, Vajík (Mitsubishi Lancer Evo IX) -7:56,3, 18. Tlusťák, Škaloud (Škoda Fabia S2000) -8:13,8. |
Průběžné pořadí IRC: 1. Hänninen 98, 2. Kopecký 95, 3. Loix 85. |