Hlavní obsah

Loprais s Tomečkem chtějí spolupracovat

PRAHA

Po sedmi letech chyběly české tatry v cíli Rallye Dakar na stupních vítězů. Přesto Karel Loprais a Tomáš Tomeček zahnali zklamání velice rychle, vždyť hlavní devizou slavné pouštní soutěže je do cíle vůbec dojet. Navíc uvažují o možnosti, že do budoucna spojí při přípravě síly, aby lépe čelili konkurenci ruských kamazů a nizozemských kamiónů DAF.

Foto: www.loprais.cz

Karel Loprais a Tomáš Tomeček uvažují o spolupráci při přípravě na další ročník Rallye Dakar.

Článek

"Nikdy jsme tyto posádky nestavěli proti sobě. Podporu mají obě stejnou a nový majitel, firma Terex z USA, hodlá toto závodění podporovat. Nám jde především o co nejlepší prezentaci značky, takže tuto iniciativu bychom jen přivítali," konstatoval ve středu marketingový ředitel kopřivnické Tatry Miroslav Vystavěl.

Víc hlav víc ví

"Chceme porážet kamazy i vozy DAF. Víme, co je k tomu potřeba a spojení sil dvou soukromých českých týmů, podporovaných továrnou, by tomu mohlo napomoci. Auta stavíme v jedné dílně, každý máme svoje sponzory, a když dáme dohromady naše schopnosti a možnosti, mělo by to přinést úspěch. My bychom momentálně bez peněz De Azeveda jet nemohli. Není to příjemný pohled, když stojíme před cílovou rampou za třemi kamazy," nabídl svoji myšlenku Tomáš Tomeček z Letka Racing Teamu.

Karel Loprais dodal: "Určitě to je dobrá myšlenka. Zejména ve vývoji můžeme udělat společně velký krok dopředu. Víc hlav víc ví. Když to podpoří i továrna, o to lépe." Mezi českými posádkami není žádné nepřátelství. Naopak letos Loprais zapadl na okraji soliska a Tomeček ho vytáhl.

"Nebylo to nic velkého a vůbec žádný problém. Karlovi chyběl k projetí možná metr, ale jel ve stopách kamazu a ten mu podklad načal. Tohle se stává," popsal situaci Tomeček.

Jak porazit kamazy

Čagin a Kabirov jedou se speciály Kamaz, třetí vůz v závodě mají jako rychlou asistenci a mohou z něho odmontovat cokoliv. Navíc za nimi jede plně naložený doprovodný kamión s dalšími díly a vše se koordinuje s osobního asistenčního vozu. Posádky podporuje vláda Tatarstánu. "Není pro ně prý problém říct si o milión dolarů víc," konstatoval Lopraisův navigátor Josef Kalina.

Velmi rychlé jsou i nizozemské vozy DAF. Jsou stejně jako kamazy i lehčí než tatry. "Pomohla by tomu i rychlá asistence, tedy další závodní vůz, o jehož zařazení zvažujeme, jako placenou službu pro některý velký tým," nabídl další možnost manažer Tatra Teamu Milan Loprais.

Rusové to mají schované

"Kamazy se dají porazit a my už jsme to i několikrát dokázali. Potřebujeme odlehčit, zlepšit podvozek, tlumení a pérování. Pochopitelně to chce na trati i kus štěstí," uvedl Karel Loprais. "Víme, kudy vede cesta, ale musíme to udělat a společně to bude snazší," dodal Tomáš Tomeček.

Obě posádky jsou na Rusy naštvané, protože na základě jejich protestu proti tomu, že minuly v jedné etapě některé kontrolní body, dostali Češi a Nizozemec G. De Rooy penalizaci v desítkách minut. "Asi bych to na jejich místě neudělal," zvažoval nahlas Tomeček. "Tohle mají u nás. Sami obcházejí, co se týká vozů, předpisy, jak mohou," zlobil se Kalina. Obě posádky, včetně svých doprovodů, se shodly, že letošní Dakar patřil k nejtěžším, jaké jely.

Reklama

Související témata: