Článek
Kresta se za volantem Hyundaie Accent WRC v nabité konkurenci továrních stájí uvedl hned dvěma šestými nejrychlejšími časy ve druhé, respektive třetí erzetě. "Hned od samého začátku se mi jelo dobře," prohlásil celkem spokojeně pilot v závěrečném servisu po šesté erzetě.
"S výjimkou poslední erzety vůz fungoval naprosto spolehlivě stejně jako nastavení podvozku, které jsem si včera ještě optimalizoval dle svých představ," řekl Kresta.
Chtěl získat na 'mokrých' pneumatikách
Vítěz dvou rychlostních zkoušek z loňského seriálu MS se v závěru dne rozhodl riskovat. "Zvolil jsem mokré pneumatiky. Byla to riskantní kalkulace. V pátém testu, kde bylo relativně dost sněhu, jsem s tímto obutím mohl předpokládat větší časovou ztrátu," přiblížil Kresta taktický boj.
"Daleko více času jsem měl ale získat na šesté erzetě, kde dané pneumatiky měly fungovat naprosto perfektně, a kde bych oproti konkurenci mohl naopak ještě získat," vysvětloval. Plán však zhatila elektronika motoru.
Loixovi taktika vyšla
"Mokré gumy volil i Belgičan Loix s peugeotem 307, který na tom až neskutečně vydělal. Jenže mě pár kilometrů od startu testu Rosans - Lepine přestala fungovat elektronika motoru. Celou vložku jsem pak projel s minutovou ztrátou na prvního," svěřil se zklamaný Kresta.
"Do sobotní etapy nastoupíme jako kdybychom startovali od začátku. Sedmá pozice nám stále dává solidní šanci na pěkný výsledek. O víkendu bych rozhodně chtěl navázat na časy z pátečního dopoledne," dodal nejlepší český soutěžní jezdec. V sobotu posádky čeká dalších pět rychlostních testů o celkové délce 140.79 km.