Článek
Katko, máte již jasno o sezóně 2004?Naštěstí ano. Budeme s Janou Pluhařovou startovat s vozem Honda Civic Type-R v týmu Jiřího Hasíka. Panu Hasíkovi jsme strašně vděčné, protože už to vypadalo, že letošní sezónu budeme muset vynechat.
Kdo se nejvíce zasloužil o start v jiném týmu?Maximálně nám při jednáních pomohl můj přítel Jára Vančík. Asi mu bylo líto, že by naše sportovní kariéra měla předčasně skončit.
Start s Renaultem Clio již není možný?Ano. Tento vůz je již prodaný a není v České republice a jsme definitivně domluveni s týmem Honda Hasík.
Jak se liší ovládání Civiku od Clia?Celou loňskou sezónu jsem se učila u Renaultu řadit bez spojky. Když už jsem si začínala postupně zvykat, tak opět budu řadit u Hondy se spojkou. O dalších odlišnostech nemohu zatím více sdělit, protože nemám se Civikem žádné zkušenosti.
Pouze jednou mi půjčil svoji tréninkovou Hondu Tonda Tlusťák a mohla jsem si ji vyzkoušet na pneumatikách s hřeby. Byl to skvělý zážitek, ale nemohu nic posoudit o výkonu motoru ani účinku brzd. Nemohla jsem si zvyknout, že Civic je třeba vytáčet na zhruba 8 500 otáček.
Nelitovala jste neúčasti na úvodní Jänner Rallye?Určitě jsem chtěla v Rakousku startovat a nyní, kdy jsem se mohl svézt na pneumatikách s hřeby, je mi naší absence líto dvojnásob. Jezdili jsme zhruba od devíti hodin večer do jedné hodiny po půlnoci a já jsem měla tu čest sednout si do tréninkového vozu s Romanem Krestou.
Jet s Romanem na sněhu a pneumatikách s hřeby je skutečně zážitek na celý život. Jízda s ním se nedá slovy vůbec popsat. Roman byl skvělý a na oplátku si potom sedl ke mně a snažil se mi z pozice spolujezdce předat své zkušenosti. Toho si velmi cením.
Jak odhaduješ své šance ve velmi vyrovnané třídě?Je mi jasné, že s Hondou nemám žádné zkušenosti, ale rozhodně se nechci pohybovat někde na konci výsledkové listiny. Pro mě osobně bude velmi zajímavé srovnání s několika jezdci na stejné technice. Konečně budu moci skutečně posoudit, jak na tom po jezdecké stránce jsem.