Hlavní obsah

Rozpačitou Rallye Šumava vyhrál Prokop před Arazimem

KLATOVY

Nečekaným vítězem Rallye Šumava se stal Martin Prokop s vozem Škoda Octavia WRC. Druhý podnik mistrovství České republiky provázely protesty jezdců proti zákazu používat pneumatiky s hřeby na zasněžených a zledovatělých tratích. Účastníci se navíc potýkali s rozdílnými podmínkami na trati.

Článek

Vozy hlavní skupiny A8 totiž startovaly s odstupem přibližně 40 minut od ostatních, čehož mimo jiné využili Václav Arazim k zisku druhého a Vojtěch Štajf třetího místa. Oba přitom jeli se slabšími vozy skupiny N. V elitní desítce tak nakonec byly pouze čtyři speciály WRC. Vedle vítězného Prokopa se na páté pozici umístil Václav Pech s Fordem Focus, osmý byl klasifikován se Seatem Cordoba jedoucí Emil Triner a desátý skončil Tomáš Vojtěch s Peugeotem 206.

Kvůli problémům hlavních favoritů v sobotní etapě to dokonce dlouho vypadalo, že se absolutním vítězem stane jezdec s vozem produkční třídy N. Na předposlední rychlostní zkoušce se však do čela dostal Prokop a dojel si pro premiérové vítězství v šampionátu a nejlepší výsledek kariéry. "V něco takového jsem před startem ani nedoufal. Možná jsem si to představoval ve snu," uvedl v cíli spokojený Prokop. K vítězství se přiblížil v osmé zkoušce, kdy na rozdíl od ostatních neriskoval a jel na jistotu.

Kresta se subaru skončil předčasně

"Hodně mi pomohla. Ostatní se neudrželi, dělali chyby, ale já ne. To mě katapultovalo dopředu a pak už jsem se jen snažil neudělat chybu," přiznal jezdec Jipocar racing týmu. Že vyhrál, však uvěřil až v cíli posledního měřeného úseku. Smutným hrdinou závodu byl obhájce prvenství a nejlepší český soutěžní jezdec současnosti Roman Kresta. Při premiérovém startu se Subaru Impreza WRC sice vyhrál první etapu, ale hned v druhé sobotní erzetě na zledovatělé trati havaroval v lese. Ztratil tak více než jedenáct minut a přišel o šanci na slušné umístění. V následném servisu odevzdal jízdní výkaz a odstoupil.

"Už nemělo cenu dál pokračovat. Ztráta na bodované místo byla více než šest minut a i kdybychom jeli na hraně, nestáhli bychom to. Navíc by hrozilo, že auto poškodíme," uvedl znechucený Kresta. Stejně jako ostatní přední jezdce jej rozčílil zákaz používání speciálních hřebů v pneumatikách, o kterém rozhodlo ředitelství soutěže. "První dvě vložky byly pod ledem. Tahle soutěž byla loni problematická a letos to bylo ještě horší," mávl rukou rezignovaně. I proto se prý rozhodl odstoupit.

Ředitelství závodu se bránilo obviněním

Druhým velkým problémem klatovské soutěže byla přestávka mezi vozy skupiny A8 hodnocenými pouze do domácího mistrovství a ostatními, které byly zařazeny do klasifikace zónového evropského mistrovství. Zejména ráno měli jezdci lepší podmínky na trati, čehož využili k lepším časům. Navíc o přestávce chodili po uzavřené trati diváci, často bez povšimnutí pořadatelů.

Ředitelství závodu se všem obviněním bránilo. Zejména zákaz pneumatik s hřeby byl prý správný. "Myslím si, že jsme rozhodli správně. Naše vozy trať projely, i když s menšími problémy, takže i oni mohli jet opatrněji," uvedl ředitel soutěže Milan Pospíšil. Opět zopakoval, že hřeby nemohl povolit z důvodů právních norem, které zakazují jejich používání v běžném provozu na komunikacích. Tedy i na spojovacích cestách mezi erzetami. Příští rok by však mohlo být vše jinak. I proto, že Rallye Šumava by se měla jet již v polovině února a sníh a led na tratích bude určitě. "Je ale potřeba, aby se všechny strany dohodly na změně vyhlášky," podotkl Pospíšil. S výhradami k pauze ve startovním poli souhlasil. "Bohužel podle pravidel mezinárodní federace to jinak nejde. Jsem si ale téměř jist, že takhle se to dělalo na poslední soutěži. Od příštích závodů bude vše při starém," dodal Pospíšil.

Český šampionát bude pokračovat třetím kláním o prvním květnovém víkendu v okolí Valašského Meziříčí a Púchova Rallye Tatry Púchov.

Výsledky Rallye Šumava
1. Prokop, Novák (Škoda Octavia WRC) 1:47:31,9 hod., 2. Arazim, Gál (Mitsubishi Lancer EVO VII) -15,5, 3. Štajf, Volf (Mitsubishi Lancer EVO VII) -46,5, 4. Tuček, Tesař (Mitsubishi Lancer EVO VII) -1:00,4, 5. Pech, Uhel (Ford Focus WRC) -1:04,1, 6. Trojan, Řihák (Mitsubishi Lancer EVO VII) -1:41,7, 7. Červenka, Krečman (Mitsubishi Lancer EVO VII) -1:46,4, 8. Triner, Hůlka (Seat Cordoba WRC) -1:48,5, 9. Tošovský, Sláma (Mitsubishi Lancer EVO VII) -1:50,6, 10. T. Vojtěch, Fanta (Peugeot 206 WRC) -2:25,9.

Reklama

Související témata:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Nejnovější články

NačítámNačíst další články