Hlavní obsah

Grönholm si na kyperské vítězství musí počkat

PRAHA

Fin Marcus Grönholm si precizním výkonem dojel při Kyperské rallye pro první letošní triumf, na skutečnou radost vítěze si ale ještě bude muset počkat. Mezinárodní automobilová federace (FIA) totiž zatím výsledky ostrovní soutěže neprohlásila za oficiální a hodlá tak učinit po technické kontrole soutěžních speciálů.

Foto: Media Peugeot Total

Vítězství Markuse Grönholma v Kyperské rallye je zatím neoficiální.

Článek

Dvojnásobný mistr světa sice na Kypru vyhrál jen čtyři z osmnácti rychlostních zkoušek, vyváženou jízdou se ale držel v průběhu celé soutěže v čele a nakonec byl v cíli s téměř minutovým náskokem na druhého Francouze Sébastiena Loeba.

Vítězství posunulo Grönholma do čela průběžného pořadí šestnáctidílného seriálu mistrovství světa, jeden bod ztrácí Loeb, třetí Markko Märtin z Estonska je pozadu o dva body. Pořadí se však může teoreticky změnit.

FIA totiž zatím výsledky Kyperské rallye nepotvrdila a učiní tak nejdříve ve středu, kdy je naplánovaná technická kontrola čtyř speciálů, které se porvaly se šotolinou v okolí Limassolu. "Do té doby jsou výsledky Kyperské rallye pouze neoficiální," stojí ve stanovisku FIA.

Kontrola vodních pump

K testům půjdou vozy Peugeot, které pilotoval Grönholm a jeho týmový kolega a krajan Harri Rovanperä, a citroëny, v nichž jel Loeb a Španěl Carlos Sainz. Rovanperä na Kypru dojel pátý, Sainz obsadil čtvrtou příčku.

FIA především hodlá při kontrole zjistit, zda ve vozech obou značek byly použity standardní vodní pumpy, předepsané regulemi šampionátu. Pokud budou oba týmy nějakým způsobem sankcionovány, může se na bodový profit těšit tovární tým Ford.

Ten se paradoxně dostal do křížku s předpisy FIA o použití vodních pump u první verze vozu Focus WRC. V roce 1999 byl při premiéře speciálu na Rallye Monte Carlo vyloučen ze soutěže za použití nestandardní výbavy Colin McRae.

Reklama

Související témata: