Hlavní obsah

Italská rallye v novém šotolinovém hávu

PRAHA

Italská rallye, která se pojede od 1. do 3. října, se poprvé ve své více než třicetileté historii přesouvá na ostrov Sardinie. Nahradila tak tradiční Rallye San Remo. Na soutěžní posádky tak čekají nové šotolinové tratě. Tovární tým škodovky pojede se dvěma vozy s novou homologací.

Foto: Škoda Motorsport/Ralph Hardwick

Škoda Motorsport bude v Sadrini startovat se dvěma vozy.

Článek

Díky výjimce ze strany FIA mohl tým Škoda Motorsport týden po Britské rallye předstoupit před inspektory FIA s několika technickými novinkami. Tým není přihlášen do mistrovského seriálu a tak nemohl o novou homologaci požádat automaticky. "Nová technická řešení, která jsme na voze použili, by nám měla umožnit další krok kupředu," řekl šéf týmu Martin Mühlmeier.

Na Italskou rallye tak Fabie WRC v technické specifikaci 2003 vyjedou s přemístěným výfukovým systémem z levé na pravou stranu, aby nebyla křížena kardanová hřídel. Podvozek v zadní části byl upraven pro získání více prostoru okolo hnacích hřídelí kol a konečně do sacího potrubí bylo přidáno vstřikování vody pro zvýšení výkonu motoru.

Tradiční Rallye San Remo se v průběhu času vyprofilovala z původně smíšené soutěže s částečně zpevněným i nezpevněným povrchem v čistě asfaltovou rallye. Nová soutěž na Sardinii má svůj původ v Costa Smeralda Rallye, která byla součástí evropského šampionátu. Pro letošní podnik však byly vytýčeny zcela nové tratě s nezpevněným šotolinovým povrchem.

"Sardinii jsem startoval v minulosti pouze jednou, ale to se jela Costa Smeralda více na západ od letošních tratí. Asi nejsem tím správným, kdo by mohl radit," uvedl tovární pilot Toni Gardemeister s tím, že tehdy jeho účast po prvních sedmi kilometrech soutěže skončila havárií.

Reklama

Související témata: