Článek
Díky výjimce ze strany FIA mohl tým Škoda Motorsport týden po Britské rallye předstoupit před inspektory FIA s několika technickými novinkami. Tým není přihlášen do mistrovského seriálu a tak nemohl o novou homologaci požádat automaticky. "Nová technická řešení, která jsme na voze použili, by nám měla umožnit další krok kupředu," řekl šéf týmu Martin Mühlmeier.
Na Italskou rallye tak Fabie WRC v technické specifikaci 2003 vyjedou s přemístěným výfukovým systémem z levé na pravou stranu, aby nebyla křížena kardanová hřídel. Podvozek v zadní části byl upraven pro získání více prostoru okolo hnacích hřídelí kol a konečně do sacího potrubí bylo přidáno vstřikování vody pro zvýšení výkonu motoru.
Tradiční Rallye San Remo se v průběhu času vyprofilovala z původně smíšené soutěže s částečně zpevněným i nezpevněným povrchem v čistě asfaltovou rallye. Nová soutěž na Sardinii má svůj původ v Costa Smeralda Rallye, která byla součástí evropského šampionátu. Pro letošní podnik však byly vytýčeny zcela nové tratě s nezpevněným šotolinovým povrchem.
"Sardinii jsem startoval v minulosti pouze jednou, ale to se jela Costa Smeralda více na západ od letošních tratí. Asi nejsem tím správným, kdo by mohl radit," uvedl tovární pilot Toni Gardemeister s tím, že tehdy jeho účast po prvních sedmi kilometrech soutěže skončila havárií.