Hlavní obsah

Loeb na Korsice získal titul mistra světa

Francouz Sébastien Loeb na citroënu dojel Korsickou rallye na druhé pozici, ale to mu stačilo, aby získal titul mistra světa. Ve zbývajících dvou závodech již nemůže být předstižen.Vítězem Korsické rallye se stal Estonec Markko Märtin s fordem.

Článek

Citroën si zároveň zajistil titul v Poháru konstruktérů.

Na osmém místě, ohodnocené jedním bodem, dojel Němec Armin Schwarz se Škodou Fabia WRC. Gardemeister skončil hned za ním.

Märtin dlouhou bojoval o čtvrté prvenství v kariéře s kolegou z Fordu Francoisem Duvalem, který na něj po dvou etapách ztrácel jen dvacet sekund. Belgický pilot však musel po úvodní dnešní rychlostní zkoušce odstoupit kvůli poruše motoru u svého focusu.

Na druhé místo se tak posunul Loeb a už na něm zůstal. Na Märtina, jenž vyhrál sedm z dvanácti měřených úseků, ztratil v konečném účtování přes dvě minuty, ale jeho radost z titulu to nezmenšilo. "Francoise je mi líto, je to kamarád," prohlásil Loeb, který neriskoval a soustředil se na to, aby zajel potřebný výsledek.

Předposlední díl šampionátu Katalánská rallye se pojede od 29. do 31. října.

Korsická rallye
1. Märtin (Est./Ford)4:11:51.4
2. Loeb (Fr./Citroën)+2:02.0
3: Sainz (Šp./Citroën)+2:55.3
4.Grönholm (Fin./Peugeot)+3:29.1
5. Solberg (Nor./Subaru)+5:06.3
6. Sarrazin (Fr./Subaru)+7:09.1
7. Loix (Bel./Peugeot)+8:21.2
8. Schwarz (Něm./Škoda)+9:08.3
9. Gardemeister (Fin./Škoda)+9:35.3
Průběžné pořadí po 14 závodech:
1. Loeb108
2. Solberg78
3. Märtin69
4. Sainz65
5. Grönholm54
6. Duval (Bel./Ford)47
...16. Paasonen (Fin./Škoda),3
.        Gardemeister (Fin./Škoda)3
22. Schwarz (Něm./Škoda)1
Pohár konstruktérů:
1. Citroën178
2. Ford127
3. Subaru108
4. Peugeot85
Přehled mistrů světa - jezdci a spolujezdci:
1979: Björn Waldegaard, Hans Thorszelius (Švéd./Ford Escort),
1980: Walter Röhrl, Christian Geistdörfer (Něm./Fiat 131),
1981: Ari Vatanen, David Richards (Fin.-Brit./Ford Escort),
1982: Walter Röhrl, Christian Geistdörfer (Něm./Opel Ascona),
1983: Hannu Mikkola, Arne Hertz (Fin.-Švéd./Audi Quattro),
1984: Stig Blomqvist, Björn Cederberg (Švéd./Audi Quattro),
1985: Timo Salonen, Seppo Harjanne (Fin./Peugeot 205),
1986: Juha Kankkunen, Juha Piironen (Fin./Peugeot 205),
1987: Juha Kankkunen, Juha Piironen (Fin./Lancia Delta),
1988: Massimo Biasion, Tiziano Siviero (It./Lancia Delta),
1989: Massimo Biasion, Tiziano Siviero (It./Lancia Delta),
1990: Carlos Sainz, Luis Moya (Šp./Toyota Celica),
1991: Juha Kankkunen, Juha Piironen (Fin./Lancia Delta),
1992: Carlos Sainz, Luis Moya (Šp./Toyota Celica),
1993: Juha Kankkunen, Nicky Grist (Fin.-Brit./Toyota Celica),
1994: Didier Auriol, Bernard Occelli (Fr./Toyota Celica),
1995: Colin McRae, Derek Ringer (Brit./Subaru Impreza),
1996: Tommi Mäkinen, Sepo Harjanne (Fin./Mitsubishi Lancer),
1997: Tommi Mäkinen, Sepo Harjanne (Fin./Mitsubishi Lancer),
1998: Tommi Mäkinen, Risto Mannisenmäki (Fin./Mitsubishi),
1999: Tommi Mäkinen, Risto Mannisenmäki (Fin./Mitsubishi),
2000: Marcus Grönholm, Timo Rautiainen (Fin./Peugeot 206),
2001: Richard Burns, Robert Reid (Brit./Subaru),
2002: Marcus Grönholm, Timo Rautiainen (Fin./Peugeot 206),
2003: Petter Solberg, Philip Mills (Nor.-Brit./Subaru),
2004: Sébastien Loeb, Daniel Elena (Fr./Citroën).
Počet titulů:
4x - Juha Kankkunen (1986-87, 1991 a 1993) a Tommi Mäkinen (1996-99); 2x - Walter Röhrl (1980 a 1982), Massimo Biasion (1988-89), Carlos Sainz (1990 a 1992) a Marcus Grönholm (2000 a 2002); 1x - Björn Waldegaard (1979), Ari Vatanen (1981), Hannu Mikkola (1983), Stig Blomqvist (1984), Timo Salonen (1985), Didier Auriol (1994), Colin McRae (1995), Richard Burns (2001), Petter Solberg (2003) a Sébastien Loeb (2004).
Konstruktéři/typ:
1973: Renault Alpine (A110),
1974: Lancia (Stratos),
1975: Lancia (Stratos),
1976: Lancia (Stratos),
1977: Fiat (131 Abarth),
1978: Fiat (131 Abarth),
1979: Ford (Escort RS),
1980: Fiat (131 Abarth),
1981: Talbot (Sunbeam Lotus),
1982: Audi (Quattro),
1983: Lancia (037),
1984: Audi (Quattro),
1985: Peugeot (205 Turbo 16),
1986: Peugeot (205 Turbo 16),
1987: Lancia (Delta 4WD),
1988: Lancia (Integrale 8V),
1989: Lancia (Integrale 8V),
1990: Lancia (Integrale 16V),
1991: Lancia (Integrale 16V),
1992: Lancia (Integrale Evoluzione),
1993: Toyota (Celica GT4),
1994: Toyota (Celica GT4),
1995: Subaru (Impreza 555),
1996: Subaru (Impreza 555),
1997: Subaru (Impreza WRC),
1998: Mitsubishi (Lancer Evolution V),
1999: Toyota (Corolla WRC),
2000: Peugeot (206 WRC),
2001: Peugeot (206 WRC),
2002: Peugeot (206 WRC),
2003: Citroën (Xsara WRC),
2004: Citroën (Xsara WRC).
Počet titulů:
10x - Lancia (1974-76, 1983 a 1987-92); 5x - Peugeot (1985-86 a 2000-02); 3x - Fiat (1977-78 a 1980), Subaru (1995-97) a Toyota (1993-94 a 1999); 2x - Audi (1982 a 1984) a Citroën (2003-04); 1x - Ford (1979), Renault Alpine (1973), Talbot (1981), Mitsubishi (1998).

Reklama

Související témata: