Článek
Citroën si zároveň zajistil titul v Poháru konstruktérů.
Na osmém místě, ohodnocené jedním bodem, dojel Němec Armin Schwarz se Škodou Fabia WRC. Gardemeister skončil hned za ním.
Märtin dlouhou bojoval o čtvrté prvenství v kariéře s kolegou z Fordu Francoisem Duvalem, který na něj po dvou etapách ztrácel jen dvacet sekund. Belgický pilot však musel po úvodní dnešní rychlostní zkoušce odstoupit kvůli poruše motoru u svého focusu.
Na druhé místo se tak posunul Loeb a už na něm zůstal. Na Märtina, jenž vyhrál sedm z dvanácti měřených úseků, ztratil v konečném účtování přes dvě minuty, ale jeho radost z titulu to nezmenšilo. "Francoise je mi líto, je to kamarád," prohlásil Loeb, který neriskoval a soustředil se na to, aby zajel potřebný výsledek.
Předposlední díl šampionátu Katalánská rallye se pojede od 29. do 31. října.
Korsická rallye | |
1. Märtin (Est./Ford) | 4:11:51.4 |
2. Loeb (Fr./Citroën) | +2:02.0 |
3: Sainz (Šp./Citroën) | +2:55.3 |
4.Grönholm (Fin./Peugeot) | +3:29.1 |
5. Solberg (Nor./Subaru) | +5:06.3 |
6. Sarrazin (Fr./Subaru) | +7:09.1 |
7. Loix (Bel./Peugeot) | +8:21.2 |
8. Schwarz (Něm./Škoda) | +9:08.3 |
9. Gardemeister (Fin./Škoda) | +9:35.3 |
Průběžné pořadí po 14 závodech: | |
1. Loeb | 108 |
2. Solberg | 78 |
3. Märtin | 69 |
4. Sainz | 65 |
5. Grönholm | 54 |
6. Duval (Bel./Ford) | 47 |
...16. Paasonen (Fin./Škoda), | 3 |
. Gardemeister (Fin./Škoda) | 3 |
22. Schwarz (Něm./Škoda) | 1 |
Pohár konstruktérů: | |
1. Citroën | 178 |
2. Ford | 127 |
3. Subaru | 108 |
4. Peugeot | 85 |
Přehled mistrů světa - jezdci a spolujezdci: |
1979: Björn Waldegaard, Hans Thorszelius (Švéd./Ford Escort), |
1980: Walter Röhrl, Christian Geistdörfer (Něm./Fiat 131), |
1981: Ari Vatanen, David Richards (Fin.-Brit./Ford Escort), |
1982: Walter Röhrl, Christian Geistdörfer (Něm./Opel Ascona), |
1983: Hannu Mikkola, Arne Hertz (Fin.-Švéd./Audi Quattro), |
1984: Stig Blomqvist, Björn Cederberg (Švéd./Audi Quattro), |
1985: Timo Salonen, Seppo Harjanne (Fin./Peugeot 205), |
1986: Juha Kankkunen, Juha Piironen (Fin./Peugeot 205), |
1987: Juha Kankkunen, Juha Piironen (Fin./Lancia Delta), |
1988: Massimo Biasion, Tiziano Siviero (It./Lancia Delta), |
1989: Massimo Biasion, Tiziano Siviero (It./Lancia Delta), |
1990: Carlos Sainz, Luis Moya (Šp./Toyota Celica), |
1991: Juha Kankkunen, Juha Piironen (Fin./Lancia Delta), |
1992: Carlos Sainz, Luis Moya (Šp./Toyota Celica), |
1993: Juha Kankkunen, Nicky Grist (Fin.-Brit./Toyota Celica), |
1994: Didier Auriol, Bernard Occelli (Fr./Toyota Celica), |
1995: Colin McRae, Derek Ringer (Brit./Subaru Impreza), |
1996: Tommi Mäkinen, Sepo Harjanne (Fin./Mitsubishi Lancer), |
1997: Tommi Mäkinen, Sepo Harjanne (Fin./Mitsubishi Lancer), |
1998: Tommi Mäkinen, Risto Mannisenmäki (Fin./Mitsubishi), |
1999: Tommi Mäkinen, Risto Mannisenmäki (Fin./Mitsubishi), |
2000: Marcus Grönholm, Timo Rautiainen (Fin./Peugeot 206), |
2001: Richard Burns, Robert Reid (Brit./Subaru), |
2002: Marcus Grönholm, Timo Rautiainen (Fin./Peugeot 206), |
2003: Petter Solberg, Philip Mills (Nor.-Brit./Subaru), |
2004: Sébastien Loeb, Daniel Elena (Fr./Citroën). |
Počet titulů: |
4x - Juha Kankkunen (1986-87, 1991 a 1993) a Tommi Mäkinen (1996-99); 2x - Walter Röhrl (1980 a 1982), Massimo Biasion (1988-89), Carlos Sainz (1990 a 1992) a Marcus Grönholm (2000 a 2002); 1x - Björn Waldegaard (1979), Ari Vatanen (1981), Hannu Mikkola (1983), Stig Blomqvist (1984), Timo Salonen (1985), Didier Auriol (1994), Colin McRae (1995), Richard Burns (2001), Petter Solberg (2003) a Sébastien Loeb (2004). |
Konstruktéři/typ: |
1973: Renault Alpine (A110), |
1974: Lancia (Stratos), |
1975: Lancia (Stratos), |
1976: Lancia (Stratos), |
1977: Fiat (131 Abarth), |
1978: Fiat (131 Abarth), |
1979: Ford (Escort RS), |
1980: Fiat (131 Abarth), |
1981: Talbot (Sunbeam Lotus), |
1982: Audi (Quattro), |
1983: Lancia (037), |
1984: Audi (Quattro), |
1985: Peugeot (205 Turbo 16), |
1986: Peugeot (205 Turbo 16), |
1987: Lancia (Delta 4WD), |
1988: Lancia (Integrale 8V), |
1989: Lancia (Integrale 8V), |
1990: Lancia (Integrale 16V), |
1991: Lancia (Integrale 16V), |
1992: Lancia (Integrale Evoluzione), |
1993: Toyota (Celica GT4), |
1994: Toyota (Celica GT4), |
1995: Subaru (Impreza 555), |
1996: Subaru (Impreza 555), |
1997: Subaru (Impreza WRC), |
1998: Mitsubishi (Lancer Evolution V), |
1999: Toyota (Corolla WRC), |
2000: Peugeot (206 WRC), |
2001: Peugeot (206 WRC), |
2002: Peugeot (206 WRC), |
2003: Citroën (Xsara WRC), |
2004: Citroën (Xsara WRC). |
Počet titulů: |
10x - Lancia (1974-76, 1983 a 1987-92); 5x - Peugeot (1985-86 a 2000-02); 3x - Fiat (1977-78 a 1980), Subaru (1995-97) a Toyota (1993-94 a 1999); 2x - Audi (1982 a 1984) a Citroën (2003-04); 1x - Ford (1979), Renault Alpine (1973), Talbot (1981), Mitsubishi (1998). |