Hlavní obsah

Colin McRae zřejmě pojede MS se Škodou

PRAHA

Šestatřicetiletý skotský jezdec Colin McRae je velmi vážným kandidátem na druhé místo v továrním mladoboleslavském Škoda Motorsport Teamu. Výběr volných jezdců je však velký a k Němci Arminu Schwarzovi by mohl přijít i někdo jiný nebo může zůstat Fin Toni Gardemeister.

Foto: Citroën

Colin McRae naposled působil v továrním týmu Citroën.

Článek

"Colin je skutečně jedním z kandidátů. O této variantě se hovoří už několik měsíců. K prvním kontaktům došlo už v srpnu a od té doby zejména McRae vyvíjí snahu získat místo v týmu. O jeho složení chceme mít jasno do poloviny listopadu. Skotský pilot však není jediný, kdo by mohl příští rok jet s tovární fabií," potvrdil Právu informaci, kterou přineslo už v září, tiskový mluvčí mladoboleslavského týmu Roman Meliška.

Zatím neoficiálně

"McRae jezdil s Fabií WRC v pondělí ve Španělsku. Nejlepší přece je posadit jezdce do vozu, ať se s ním sveze a osahá si ho, a zároveň i pro vedení týmu vznikne určitý obraz o možném příštím spojení. Zatím však nejel žádný oficiální test, jednalo se spíš o seznamovací svezení," dodal Meliška.

Anglický deník The Times přinesl informaci, že McRae testoval fabii už dříve než v pondělí. Po finské rallye se měl McRae vyjádřit takto: "Výkon Janiho Paasonena ukázal, že si Škoda vede velmi dobře a tým udělal na autě hodně dobré práce." McRae ještě nechce zanechat závodění, i když po odchodu z Citroënu nesehnal angažmá v žádném továrním týmu pro MS.

Letos v lednu startoval s nissanem na Dakaru a pojede s ním tuto dálkovou rallye i v roce 2005, což by znamenalo, že s fabií by nemohl jet v Monte Carlu, které v lednu tradičně otevírá světový šampionát v rallye.

Jistý jen Schwarz

Mladoboleslavský tovární tým pojede v roce 2005 celý seriál mistrovství světa v rallye. Smlouvu na příští rok má zatím jen Armin Schwarz. V jeho případě je podle informací z mladoboleslavských kuloárů možná dohoda, že neabsolvuje celý šampionát, ale jen vybrané podniky. Údajně by se měl podílet na vývoji nového vozu.

Pak by bylo možné, že tovární tým bude chtít angažovat i dva jezdce, z nichž jeden by jel zbytek podniků a druhý celý seriál. Variant je mnoho. I ostatní týmy se přiklánějí k variantě jedničky, která jede vše, a pak ke specialistům na asfalt a šotolinu.

Zkušenosti McRae by určitě byly pro tým užitečné, stejně jako jeho image ve Velké Británii, což by mohlo podpořit obchodní aktivity Škody Auto. Prezentace značky v rallye, vývoj a prodej vozů jsou spojité nádoby. McRae by mohl tedy jet celý seriál nebo jen část. V týmu by však mohl zůstat i Fin Toni Gardemeister, jemuž končí smlouva a zároveň přijde o svého spolujezdce Paava Lukandera, který podle informací Práva končí kariéru.

Mluví se však i o Belgičanech Duvalovi a Loixovi, Finech Paasonenovi, Hirvonenovi či Pykalistöovi. "V týmech dochází ke změnám, volných jezdců je dost," zdůraznil Meliška s tím, že v Mladé Boleslavi s výběrem nikam nepospíchají.

Kopecký ani Kresta

Spekulace o možném angažmá Jana Kopeckého do továrního týmu zřejmě není aktuální. Spíš to vypadá na stejnou či podobnou formu spolupráce jako dosud. To znamená, že si Kopecký pronajme tovární Fabii WRC na určitý počet soutěží. Vyloučena není ani varianta, že by se s ní svezl na některé soutěži mistrovství světa.

Obdobné to je údajně i s Romanem Krestou. Ani v jeho případě se neuvažuje o angažmá v továrním týmu. To však neznamená, že by Kresta nemohl jet s pronajatou fabií. Škoda Motorsport však chce v každém případě v příštím ročníku mistrovství světa hrát důstojnou roli a bojovat pravidelně o body do Poháru konstruktérů. Letošní výrazný posun ve vývoji a zdokonalení Fabie WRC k tomu dávají předpoklady.

Reklama

Související témata: