Hlavní obsah

Loeb by si rád na Rallye Nový Zéland připsal třetí triumf

Auckland

Hvězda světové rallye Sébastien Loeb z Francie má jistotu, že i po nadcházející soutěži na Novém Zélandu bude v čele průběžného pořadí mistrovství světa. Tovární jezdec Citroënu by však na náročné šotolinové rallye nerad přišel o třicetibodový náskok před Finem Mikkem Hirvonenem, nejraději by jej rozšířil. Adeptů na vítězství je ale tradičně několik.

Foto: ČTK/AP

Sebastien Loeb na trati Akropolis rallye.

Článek

Osminásobný světový šampion Loeb vyhrál na Novém Zélandu dvakrát, při posledním startu v roce 2010 byl třetí. "Zdejší tratě jsou hodně rychlé a vzrušující. Je to rallye, na které se toho vždy hodně zajímavého děje. Někdy ve váš prospěch, jindy v neprospěch," uvedl Loeb.

Novozélandská rallye je často přirovnávána k Finsku, kde se také závodí ve vysokých rychlostech a na tratích je řada horizontů a nepřehledných míst. "Závodění tady je naprosto unikátní, navíc je to daleko a musíte si zvykat na časový posun. Ale krajina je taky neskutečná a některá místa neuvěřitelná," podotkl Loeb.

Před dvěma lety zde byl nejrychlejší Jari-Matti Latvala, kterému zatím letošní sezóna příliš nevychází. Nová jednička Fordu by si tak ráda rok 2010 zopakovala a připsala si druhý triumf v sezóně.

"Na poslední den novozélandské rallye nikdo nezapomenu. Ještě před startem závěrečné erzety jsme byli čtyři kandidáti na vítězství. Zbývající tři jezdci ale udělali chybu a já jsme vyhrál o pouhých 2,4 sekundy," uvedl Latvala.

Dramatické koncovky

Dramatické koncovky k této rallye patří. V roce 2007 porazil jeho krajan Marcus Grönholm druhého Loeba jen o 0,3 sekundy, což je nejmenší rozdíl v historii MS.

Na vítězství myslí ale i Latvalův týmový kolega Petter Solberg z Norska, jenž čeká na triumf v MS již od roku 2005. "Snažím se na to nemyslet. Několikrát jsme k tomu byli hodně blízko, ale hlavní je, že na to máme šanci. Teď jen musí ta spousta detailů zapadnout do sebe," uvedl Solberg, který si ale dobře uvědomuje, že k celkovému úspěchu týmu je potřeba i dílčích vítězství. "Jsem ale přesvědčen, že toho letos můžeme dosáhnout," řekl.

Útok na první místo ale vyhlásil i Španěl Dani Sordo. "Sice to není má oblíbená rallye, ale moc se mi líbí. Jako vždy si dávám jen nejvyšší cíle a proto chci vyhrát," uvedl pilot vozu Mini.

Na startu bude tentokrát chybět Martin Prokop, kterému patří v průběžném pořadí MS sedmé místo s 36 body. Pilot Czech Ford National týmu absolvuje závody v Evropě, pouze v Argentině startoval navíc díky podpoře čínského výrobce pneumatik D-Mack.

Pořadatelé připravili po jezdce trať s 22 rychlostními zkouškami o celkové délce 414 km. První den rallye absolvují jezdci hned čtyři erzety delší než 30 km.

Pořadí MS (po 6 z 13 závodů):
1. Loeb (Fr./Citroën DS3 WRC) 119 b., 2. Hirvonen (Fin./Citroën DS3 WRC) 89, 3. Östberg (Nor./Ford Fiesta RS WRC) 80, 4. P. Solberg (Nor./Ford Fiesta RS WRC) 73, 5. Latvala (Fin./Ford Fiesta RS WRC) 45, 6. Novikov (Rus./Ford Fiesta RS) 43, 7. Prokop (ČR/Ford Fiesta RS WRC) 36.
Týmy:
1. Citroën WRT 194, 2. Ford WRT 121, 3. M-Sport Ford 91, 4. Citroën Junior 42, 5. Qatar WRT 37, 6. Adapta WRT 27.

Reklama

Související témata: