Článek
„S vozem jsem se v úvodu seznamoval a slaďoval se i s navigátorem. První etapa byla hodně rychlá, brodili jsme se vodou, proto jsem byl s druhým místem velmi spokojený. Něco jiného je totiž tohle auto řídit při testech a pak s ním závodit. Jezdím jiným stylem, než jsem byl zvyklý z tatry. Postupně tomuto ale přicházím na chuť. Důležité pro mne bylo i to, že na Dakaru zlomené dva obratle perfektně drží. Mám pocit, jako by byly nové,“ liboval si v mobilu Aleš Loprais.
Ještě lépe začala druhé etapa kolem Volgogradu, dlouhá 309 km, kde přibylo písku a dun. „Jednu chvíli jsme dokonce celkově vedli, protože jsme na Nikolajeva s nejnovější verzí továrního Kamazu najeli pět minut. Jenže v poslední čtvrtině jsme udělali několik navigačních chyb. Dokonce jsme se museli ptát na cestu policistů. I tak jsme ale pořád ve hře o první místo. Jen trochu mrzí, že jsme dorazili do cíle trochu z jiné strany než ostatní,“ žertoval Loprais.
Zatímco šéf týmu, za který jede Loprais, Peter Versluis si výrazně polepšil na čtvrtou příčku, tým přišel o Franze Echtera, u jehož vozu MAN vypověděla službu převodovka. Paradoxní situace nastala v momentě, kdy se mu snažil pomoci tovární jezdec Kamazu Artur Ardavičius a zadřel při tom motor...
Silk Way Rallye - kamióny po 2. etapě | |
---|---|
1. Nikolajev (Rus., Kamaz) | 7:03:57 hod. |
2. Mardějev (Rus., Kamaz) | +2:43 min. |
3. Loprais (ČR, MAN) | +7:46 |