Hlavní obsah

Lopraisovi radili i policisté, ale je třetí

Moskva/Praha

Velmi dobře si vede na ruské Silk Way Rally posádka českého pilota Aleše Lopraise, jedoucího v nizozemském týmu InstaForex Eurol Veka s vozem MAN TGS. Po druhé etapě jede na velmi pěkném třetím místě. Společně s Lopraisem sedí v kabině belgický navigátor Serge Bruynkens a nizozemský mechanik Frank Deenen.

Foto: www.loprais.cz

Aleš Loprais s kamiónem Man na trati Silk Way Rallye.

Článek
Fotogalerie

„S vozem jsem se v úvodu seznamoval a slaďoval se i s navigátorem. První etapa byla hodně rychlá, brodili jsme se vodou, proto jsem byl s druhým místem velmi spokojený. Něco jiného je totiž tohle auto řídit při testech a pak s ním závodit. Jezdím jiným stylem, než jsem byl zvyklý z tatry. Postupně tomuto ale přicházím na chuť. Důležité pro mne bylo i to, že na Dakaru zlomené dva obratle perfektně drží. Mám pocit, jako by byly nové,“ liboval si v mobilu Aleš Loprais.

Ještě lépe začala druhé etapa kolem Volgogradu, dlouhá 309 km, kde přibylo písku a dun. „Jednu chvíli jsme dokonce celkově vedli, protože jsme na Nikolajeva s nejnovější verzí továrního Kamazu najeli pět minut. Jenže v poslední čtvrtině jsme udělali několik navigačních chyb. Dokonce jsme se museli ptát na cestu policistů. I tak jsme ale pořád ve hře o první místo. Jen trochu mrzí, že jsme dorazili do cíle trochu z jiné strany než ostatní,“ žertoval Loprais.

Zatímco šéf týmu, za který jede Loprais, Peter Versluis si výrazně polepšil na čtvrtou příčku, tým přišel o Franze Echtera, u jehož vozu MAN vypověděla službu převodovka. Paradoxní situace nastala v momentě, kdy se mu snažil pomoci tovární jezdec Kamazu Artur Ardavičius a zadřel při tom motor...

Silk Way Rallye - kamióny po 2. etapě
1. Nikolajev (Rus., Kamaz)7:03:57 hod.
2. Mardějev (Rus., Kamaz)+2:43 min.
3. Loprais (ČR, MAN)+7:46

Reklama

Související témata: