Článek
Co rozhodlo o tom, že pojedete Dakar 2013 s tatrou?
Srdce zvítězilo nad rozumem. Když řeknete Lopraisové a Dakar, ozve se vám tatra. Je to rodinná tradice, kterou založil můj strýc Karel a já jsem se rozhodl zůstat jí věrný.
Nabídka od nizozemského týmu na řízení kamiónu MAN vás nelákala?
Jel jsem s ním Silk Way Rally a poznal, že to je výborné auto. Možnost startu na Dakaru jsem velmi zodpovědně zvažoval, ale oni ode mne chtěli podpis na dvouletou smlouvu a já se nechtěl vázat. Neumím si představit, že bychom vyrobili ve Frenštátě auto a musel jsem se dívat, jak s ním jede někdo jiný. Zdůrazňuji, že opravdu zvítězilo srdce nad rozumem, protože ohledně vozu MAN bych měl mnohem méně starostí.
Jakou je ta největší v souvislosti s tatrou?
Termín dokončení. Připravujeme zcela novou Tatrou Queen 69. Využili jsme zkušenosti z té, která letos havarovala, a přidali spoustu nových věcí. Už dnes je ale jasné, že auto nestihneme dokončit tak, abychom ho vyzkoušeli a mohli nalodit 20. listopadu ve Francii. V tom termínu bychom totiž měli vyjet k testům.
Jak chcete auto do peruánské Limy dostat?
Letecky! Už na tom pracujeme. Jednáme s několika dopravci, hledáme partnery pro tuto finančně nákladnou, ale zcela jedinečnou záležitost.
Vám se ta představa zdá reálná?
A proč ne? Získali bychom tím i spoustu času navíc, protože auto by přeletělo do Limy až koncem prosince na technickou přejímku. Do té doby bychom mohli testovat a ladit. Samozřejmě doprovodné vozy odplují 20. listopadu.
Což když se přeprava nepodaří zrealizovat?
To si zatím vůbec nepřipouštím, ale náhradní řešení už v hlavě mám. Zatím o něm pochopitelně nebudu mluvit.
O posadce máte jasno?
Jako navigátor pojede zkušený Belgičan Serge Bruynkens a druhým řidičem a mechanikem bude Radim Pustějovský, který zná novou tatru dokonale.