Hlavní obsah

Talentovaný Lappi vystřídá ve Škodě mistra světa a Evropy

Finský pilot Esapekka Lappi vystřídá v továrním týmu Škoda Motorsport krajana Juhu Hänninena, mistra světa třídy SWRC 2011 a úřadujícího mistra Evropy. V mladoboleslavské stáji vytvoří jezdeckou dvojici s českým závodníkem Janem Kopeckým.

Foto: skoda-auto.com

Finský pilot Esappeka Lappi s ředitelem týmu Škoda Motorsport Michalem Hrabánkem.

Článek

„Dostat se do továrního týmu je snem každého jezdce. Fabia S2000 je nejlepší vůz dané kategorie a já i můj navigátor Janne Ferm jsme nesmírně šťastní za šanci, kterou jsme dostali," rozplývá se jednadvacetiletý Fin, který v letošním roce získal v rodné zemi titul, když vyhrál všech sedm závodů seriálu. Náplní mladého pilota ve Škodě Fabii S2000 bude především mistrovství světa kategorie WRC2.

Mladoboleslavská stáj Fina testovala v září při Polské rallye, závodě mistrovství Evropy. Lappi tehdy vyhrál, čímž šéfy mladoboleslavského týmu utvrdil, že angažování mladého seveřana je správným krokem. „S jezdci z Finska máme dobrou zkušenost. Sledovali jsme Lappiho dlouhodobě a přesvědčil nás o svých schopnostech. Navíc je hodně mladý a perspektivní," uvedl Michal Hrabánek, šéf Škody Motorsport.

Mladoboleslavský tým opouští Fin Juho Hänninen, který během čtyř let ve Škodě získal titul mistra světa třídy SWRC (2011), o rok dříve slavil titul v Intercontinental rallye challenge (2010) a letos se stal mistrem Evropy. „Byly to nekrásnější čtyři roky v životě," pronesl k působení ve Škodě, kde mu vypršel kontrakt.

Druhým pilotem mladoboleslavského týmu bude nadále Kopecký

Hänninen toužil po místě v mistrovství světa. Licitoval o smlouvě s dalšími týmy, upínal se zejména ke stáji Volkswagen, kde mu paradoxně post třetího pilota vyfouknul Nor Mikkelsen, rival jezdící v minulých letech rovněž s Fabií S2000 a slavící letos druhý titul IRC v řadě. „Juho se stal nejúspěšnějším pilotem v historii mladoboleslavského motorsportu. Přeji mu jen to nejlepší v další kariéře," pronesl Hrabánek.

Hänninen je pro nadcházející sezónu zatím bez místa, post továrního pilota získá těžko. Na vstup do MS může i přes nesporné jezdecké kvality pomýšlet zřejmě jen v případě, že si sedačku u některého z týmů zaplatí.

Druhým pilotem mladoboleslavského týmu zůstane i nadále český závodník Jan Kopecký, který letos slavil doma zisk českého titulu. V příštím roce se však zaměří na mistrovství Evropy, jež nahradí dosavadní šampionát IRC.

„Pokračování ve Škodě pro mě bylo jasnou prioritou. Jsme rádi, že došlo k dohodě. Bude pro mě velkou výzvou odvádět špičkové výkony podle programu týmu," uvedl třicetiletý pilot, jehož navigátorem je Pavel Dressler. „Ceníme si spolehlivosti a výkonnosti, kterou kluci předvádějí," komentoval prodloužení smlouvy s českou posádkou Michal Hrabánek.

Přesný program týmu Škoda Motorsport zatím není jasný, ale s největší pravděpodobností bude prvním závodem hned Jänner rallye (3.- 5. ledna 2013), která je zařazena do kalendáře mistrovství Evropy i českého šampionátu. V Rakousku by se představil Jan Kopecký. Premiérou pro Lappiho v nové sezóně by se mohlo stát Rallye Monte Carlo od 15. do 20. ledna 2013.

Reklama

Související témata: