Hlavní obsah

Kresta ve Švédsku testoval s Fordem

STOCKHOLM

První testy s Focusem WRC absolvoval během víkendu ve Švédsku Roman Kresta, který je od pátku továrním jezdcem stáje Ford pro nadcházející ročník mistrovství světa v rallye. Pro osmadvacetiletého pilota pocházejícího z Trnavy u Zlína to byl perný víkend. Přesto měl před včerejším návratem domů pohodovou náladu. Často vtipkoval a mnohdy se smál.

Foto: eWRC.cz/Petr Sagner

Roman Kresta

Článek

"Všechno bylo super. Během soboty a neděle jsem natestoval necelých čtyři sta kilometrů, tedy přibližně stejnou porci jako při soutěži. Neměli jsme jediný problém a prakticky bez přestání jsme jezdili," popisoval Kresta v telefonickém rozhovoru.

Osmdesát kilometrů severně od švédského Östersundu se během soboty prostřídal s Finem Tonim Gardemeisterem, týmovovou jedničkou pro příští sezónu. "Vzájemně jsme si pogratulovali, zavzpomínali na minulost a měli spoustu důvodů se zasmát," líčil Kresta.

Po pátečním přesunu na sever Evropy absolvoval v sobotu sto dvacet kilometrů ve Focusu WRC, v neděli pak přes 260 kilometrů. "Bylo to hodně těžké, protože v noci na neděli hustě pršelo, takže trať byla silně rozmoklá," popisoval podmínky testů. "Přesto jsem vše zvládl bez problémů. Ani s autem nebyly trable. Celý tým ukázal nejvyšší stupeň profesionality," naznačoval, jak hladce ho coby nového člena tým přijal.

Těší se na manželku a dceru

Kdy ho čekají další testy před lednovou zahajovací soutěží v Monte Carlu netuší. "Zatím ještě nemám program definitivně stanovený. Vše bude pevně určeno do pátku. Teď se těším domů na dceru Terezku a manželku Janu. Vlastně jsem neměl ani dostatek času se s nimi podělit o radost z angažmá v továrním týmu," pokračoval Kresta.

Jako první Čech v historii pojede kompletní program mistrovství světa. Navíc s Fordem, stájí pyšnící se druhým místem v Poháru konstruktérů. "Je to ten nejlepší tým, který jsem si mohl přát. Určitě můžeme vyhrávat. Bude záležet jen na mě, na mých výkonech," podotkl Kresta.

Nezklamat fanoušky

"Nechci zklamat fanoušky a všechny partnery, kteří mě po celou dosavadní kariéru podporovali. Jejich důvěra za minulých deset let, stejně jako ze strany Fordu nyní, mě zavazuje obětovat maximum pro úspěch," uvedl borec, který před deseti lety absolvoval s favoritem jako první soutěž Horáckou rallye.

Možnost, že by ho právě jistota v podobě továrního angažmá v součtu se vzrůstajícím mediálním tlakem a sílícím zájmem z řad fanoušků i pseudopřátel svedla z nastoupené cesty, si nepřipouští. "Ušel jsem velký kus. Dlouho jsem o takové šanci snil. Mám kolem sebe dostatečně kvalitní tým, aby se nic takového nestalo," zapřísahal se.

Reklama

Související témata: